مزایده خودروهای ایران خودرو، سیاست تحقیر ملت ایران ادامه دارد

به گزارش ریال نیوز؛مزایده خودروهای معیوب ایران خودرو در دومین مرحله در سال 1399 هفته گذشته از شنبه تا سه شنبه در پیکان شهر برگزار شد.

بد نیست برای چندمین میلیون بار تکرار کنیم که فقط در ایران به کسی که می خواهد جنسی را خریداری کند تحقیر روا داشته می شود. البته نه اینکه همه ایرانیان اینگونه باشند، خیر، این خودروسازان هستند که از سیاست اعمال حداکثر تحقیر استفاده می کنند.

این مزایده در دو مکان برگزار می شد، در یک جا باید خودروها بازدید می شدند و در جای دیگر باید مراحل اداری شرکت در مزایده طی می شد. این اولین ابتکار مدیریتی مزایده مرداد 1399 بود!

نکته اول اینکه بسیاری از این خودروها ایرادی نداشتند و در برگه توصیف مشکلات خودرو هم مسائل مبهمی مانند اینکه هرگونه ایراد احتمالی برعهده مشتری است قید شده بود.

از آنجاییکه در ایران خودرو و سایپا همواره مسئولیت هرگونه ایرادی برعهده مشتری است تاکید بر این مورد ضرورتی نداشت و عیب محسوب نمی شود.

ظاهرا فقط 1300 دنا پلاس راهی مزایده شده بود. احتمالا به این دلیل که کارخانه می تواند آنها را بدون کارت طلایی به قیمت حدود 200 میلیون تومان بفروشد و از سقف بامزه تعیین شده بوسیله شورای رقابت فرار کند.

همه اینها به کنار، زیرا برای ملت ایران خاطره 40 ساله است و بنجل خریدن به قیمت خودروهای روز جهانی نشانه مسلم ناکارآمدی سیستم است و کسی در این باره بحث ندارد.

میانگین زمان لازم برای شرکت در مزایده بیش از 6 ساعت بود و صدها نفر از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر در بیابان های پیکان شهر و جلوی آفتاب؛ بدون هرگونه پذیرایی ساده به انتظار شرکت در مزایده زمان صرف کردند.

در هر قسمت دو اپراتور با آشنایی اندک با رایانه برای ثبت اطلاعات مشتریان تعیین شده بودند که البته قطع مکرر شبکه هم مزید بر علت بود.

در تاریخ بشر کسی برای خرید بنجل هایی مثل سمند، پژو پارس، دنا، پژو 206 و مانند اینها التماس نکرده است، اما در ایران اینها پدیده ای عادی است و مسئولین نیازی به پاسخگویی نمی بینند. هر کس نمی خواهد پاسپورتش را بگیرد و از ایران برود!

بعید است تاکنون پای مدیران ایران خودرو به محدوده برگزاری مزایده رسیده باشد و شان خود را اجل از رفتن به چنین جاهای پست و بی ارزشی می دانند.

با ادامه سیاست بستن درها و حمایت از انحصار و فساد، این داستان ادامه دارد و خداوند حال ملتی را تغییر نمی دهد مگر اینکه حال خود را تغییر دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا