مشکل ۶ کشتی ایران در چین حل شد

به گزارش ریال نیوز؛جلیل اسلامی با اشاره به مباحث پیش‌آمده درخصوص کارشکنی آمریکایی‌ها برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: به‌صورت رسمی اعتراض ایران را به آیمو اعلام کرده‌ایم که چرا یک عضو آیمو اقداماتی را علیه عضو دیگری در خصوص بحث کشتیرانی آزاد انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا کشتیرانی آزاد را به مخاطره انداخته است، گفت: این کشور برخی از کشورها از جمله ایران را تهدید می‌کند، در این راستا به‌صورت رسمی چندین بار اعتراض خود را به مدیرکل آیمو اعلام کرده‌ایم و وی قول داده است که برای اولین بار اعتراض ایران در یک پروسه حقوقی علیه آمریکا بررسی شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مشکل ایجادشده برای 6 کشتی ایرانی در چین نیز ابراز کرد: این کشتی‌ها توقیف نشده‌اند بلکه به‌دلایل متعددی از جمله فنی یا اسنادی دچار مشکل شده بودند.

اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی پیگیر حل این مشکلات بوده است و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز این مسئله را پیگیری کرده است.

وی از حل مشکل این 6 کشتی خبر داد و گفت: این مسئله هیچ ارتباطی به همکاری 25ساله ایران و چین نداشته و یک روند عادی در حمل‌ونقل دریایی دنیا بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا