ممنوعیت افزایش قیمت بلیت هواپیما تا پایان نوروز ۱۴۰۰

به گزارش ریال نیوز، ابوالقاسم جلالی در خصوص ممنوعیت افزایش قیمت بلیت هواپیما تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ گفت: با توجه به افزایش قیمت دلار و همینطور محدودیت‌های کرونایی و استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت پروازها، شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش قیمت را داشتند، اما با ملاحظه شرایط اقتصادی که در کشور و جامعه وجود دارد سازمان ترجیح داد فعلا این افزایش قیمت در دستور کار نباشد و تا پایان تعطیلات نوروز سال آینده افزایش قیمت نداریم.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشور در ادامه افزود: در خصوص افزایش قیمت پرواز‌ها احتمالا در ماه‌های اردی‌بهشت و خرداد سال آینده تصمیم‌گیری و مصوبات اجرا می‌شود.

طبق گفته‌های جلالی، این تصمیم به تمامی دفاتر و شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است و چنانچه شرکتی آن را رعایت نکند با ابطال مجوز و تعلیق از ادامه فعالیت جریمه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌ها توسط سازمان هواپیمایی کشور رصد می‌شود گفت: اگر مسافران نیز شکایتی در این خصوص داشته باشند می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های مربوطه، تخلف را گزارش کنند و ما در سازمان موارد را پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی را خواهیم کرد.

جلالی در پایان آخرین افزایش قیمت قانونی را مربوط به اواخر آبان ماه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر پرواز‌های داخلی ب ظرفیت ۶۰ درصد گاهی با توجه به قابلیت پرواز تا ۶۳ درصد انجام می‌شود و در صورت وجود شرایط خاص مانند کنسلی پرواز و یا شرایط آب و هوایی، با هماهنگی وزارت بهداشت، مجوز برای استفاده از ظرفیت بیشتر برای آن پرواز صادر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =

دکمه بازگشت به بالا