بازدید سرزده وزیر صمت از ايران خودرو

ریال نیوز : وزیر صمت ظهر امروز به صورت سر زده  از ایران خودرو بازدید کرد.

به گزارش ریال نیوز ، وزیر صمت در این بازدید ضمن بررسی وضعیت این شرکت از آخرین وضعیت تولیدات و  محصولات آتی ایران خودرو( به ویژه خودروهای برقی با تمرکز بر تحویل به ناوگان حمل و نقل عمومی) جویا شد و بر ضرورت تسریع در ورود این خودروها به چرخه مصرف طبق برنامه زمانی اعلام شده تاکید کرد.

وزیر صمت: شناسنامه تحولی داريم كه قصد داريم آن را در ايران خودرو اجرا و پياده‌سازی كنيم،

وزیر صمت در نشست با مدیران ارشد ایران خودرو گفت: تحقق اهداف راهبردی  تحول  صنعت خودرو ، نيازمند گفت و گو با صنعتگران و خودروسازان است كه در اين مسير اقدام به برگزاري نشست با مديران ايران خودرو براي مرور راهبردهاي توسعه صنعت خودرو كرديم.

وی بیان کرد: وزارت صمت پیگیری های مستمر و مجدانه‌ای برای رفع موانع تولید در صنعت خودرو در طول ۸ ماه گذشته داشته است تا خودروسازان بتوانند برنامه‌های تعهد شده خود را محقق کنند.

علی آبادی گفت: اجرایی شدن و تحقق تعهدات خودروسازان تا پایان ۱۴۰۲،
به صورت مستمر توسط وزارت صمت  پیگیری می شود و بر ضرورت ایفای کامل تعهدات تاکید داریم. علاوه بر اجرای برنامه‌های جاری، حرکت به سمت برقی سازی حمل و نقل خودرویی کشور باید در برنامه تحولی خودروسازان جایگاه ویژه ای داشته باشد.

وی با بیان این‌که خودروسازان باید خودروهایی شایسته مردم ایران تولید کنند و این اصل بنیادین از اهمیت بالایی در سیاستهای کلان وزارت صمت برخوردار است،گفت: در آستانه تحول جدي و مهم هستيم، تحول از خودروهاي بنزيني به برقي و تحول از خودروهاي معمولي به هوشمند تغییر مهم و بزرگي در این صنعت است و آن چه همه در آينده منتظرش هستيم، حتما روي خواهد داد.
 
وي با بيان اين كه در آستانه تحول جدي و مهم هستيم، عنوان كرد: تحول از خودروهاي بنزيني به برقي و تحول از خودروهاي معمولي به هوشمند تغییر مهم و بزرگي در این صنعت است و آن چه همه در آينده منتظرش هستيم، حتما روي خواهد داد.

وزير صمت با بيان اين كه خوش‌بختانه ايران خودرو در مسير تحولي خوبي قرار گرفته، تضمين تحول در اين خودروساز را خواست ذينفعان دانست و گفت: علاوه بر كاركنان، تمامي ذينفعان كه شامل مردم ايران است، بايد اين خواسته را داشته باشند.

وي تصريح كرد: اگر مردم ايران خواسته‌اي داشته باشند و همه بر خودرو و توسعه و كيفيت آن حساس باشند و ارتقا را بخواهند و توليدكننده شنواي صداي ذينفعش باشد، تحول در اين صنعت رقم مي‌خورد.

علي آبادي افزود: از نظر من اين اتفاق مبارك مي‌تواند در ايران‌خودرو روي دهد با توجه به اين كه خواسته مردم مشخص است و بايد اين خودروساز بتواند با آمادگي براي تحول پاسخ ذينفع خود را بدهد.

وي با بيان اين كه ايران خودرو امروز فقط بنگاه اقتصادي نيست، بلكه باید  نمادي از توانايي‌هاي ملت ايران باشد، تصريح كرد:  در حال حاضر ضعف‌هايي وجود دارد كه بايد رفع كنيم تا این نماد در  جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

وزير صمت حركت به سمت خودروهای آینده را تابع شرایط  روز  ارزيابي كرد و گفت: در حال حاضر محيط زيست اقتضا مي كند  به سمت خودروهاي درون سوز نرويم.

وی بیان کرد:  احترام به محيط زيست هدف دولت سيزدهم است، ما در صنعت كشور متعهد هستيم كه اين نياز جدي زندگي مردم را دنبال كنيم.
وي ادامه داد: خودروهاي برقي درحال حاضر يكي از مسيرهاي رفع مشكل آلايندگي و محيط زيست است و شايد در آينده راه‌حل‌هاي ديگري نيز مطرح شود كه بايد پيوسته به دنبال به روز بودن باشيم.

وزیر صمت گفت: برقی سازی حمل و نقل  در دنيا دنبال شده و آن چه كه در كشور ما در حال شكل گيري است به علت تعقيب اين مسير نيست، بلكه به اقتضاي نياز جامعه است که ما در حال دنبال كردن اين راهبرد هستيم.

علي آبادي دلايل اقتصادي را ديگر عامل تعقيب حرکت به سمت برقی سازی حمل و نقل برشمرد و گفت: اقتصاد وابسته به سلامت مردم و سوخت مصرفي، بايد به سمت استفاده از انرژي‌هاي پاك حرکت کند.

وزیر صمت در پایان این نشست و بازدید میدانی، از آخرین وضعیت تحویل خودروهای تولیدی این شرکت به خریداران بازدید نموده و فرایند بارگیری و ارسال خودرو را بررسی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا