مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین معارفه شد

ریال نیوز : آئین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین با حضور جمعی از مدیران استانی و همچنین سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان ،مدیر کل امور شهرستانها و مدیر کل روابط عمومی ستاد برگزار شد.

 

 
به گزارش ریال نیوز، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۳۹ مجموعه در سطح کشور، قیمت‌گذاری کالا و خدمات را بر عهده دارند که این تعدد و پراکندگی کار تعزیرات را دشوار کرده است.

محمدعلی اسفنانی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین که در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، افزود: وظایف تعزیرات در سه بخش مقابله با تخلفات صنفی کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز تقسیم می شود که نشان می دهد حوزه صلاحیت این سازمان بسیار گسترده است.

وی اضافه کرد: در حوزه اول، هرکالایی که در ذهن بگنجد بحث کم فروشی، تقلب، قاچاق در حیطه کاری تعزیرات است و باید نظارت ها و اقدامات لازم در خصوص آنها صورت گیرد.

اسفنانی گفت: در حوزه خدمات، مهمترین بحث اضافه دریافت ناشی از تعمیر و ارایه خدمات در حوزه صلاحیت تعزیرات است و باید به آن رسیدگی شود اما در این خصوص نیازمند مبنایی هستیم که باید از سوی دستگاه های متولی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شود.

وی با اشاره به قیمت گذاری کالا و خدمات از سوی ۳۹ مجموعه و دشوار شدن کار تعزیرات برای انجام درست وظیفه خود،افزود: در سال های گذشته، سازمان نظارت و بازرسی وجود داشت که در تمام استانها نمایندگی داشت ولی بر اساس برخی سیاست ها این سازمان از استانها جمع شد و وظایف آن به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محول شد.

میثم پیله فروش روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین، افزود: یکی از ارکان مهم مدیریت بازار، تعزیرات است و بدون کمک آن سایر دستگاه ها موفقیت کمتری در تنظیم بازار خواهند داشت.

وی افزود: علاوه بر نظارت بر قیمت ها در بازار به یک برنامه جدی برای نظارت بر ارایه خدمات نیز لازم داریم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: در عرصه نظارت بر بازار موفقیت هایی کسب کرده ایم ولی در حوزه خدمات نیاز به نظارت های جدی تر احساس می شود.

پیله فروش افزود: باید استانداردهای بیشتری در حوزه خدمات تعریف شود و برنامه جدی برای مدیریت خدمات داشته باشیم.

این مسوول اقتصادی افزود: برای کمک به تعزیرات به منظور تدبیر مدیریت خدمات از یک خشکشویی و خواروبارفروشی گرفته تا خدمات فنی و مهندسی لازم است تا نرخ ها منصفانه شود چون در حال حاضر نظارت بر آنها منوط به شکایت از اتحادیه ها شده است.

وی همچنین گفت: باید یک قدم از نظارت معمول جلوتر بیاییم و نظارت جدی تری بر بازار کالا و خدمات داشته باشیم.
حضور فعال و میدانی برای تنظیم بازار اولویت تعزیرات قزوین

مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: حضور فعال و میدانی در امور تنظیم بازار اولویت تعزیرات قزوین است که با افزایش و تقویت گشت‌های سیار محقق می‌شود.

علیرضا حسن پور  مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: باید با نظارت های مستمر و جدی در حوزه بازار، دسترسی مردم به کالاهای اساسی و مورد نظر را آسان کنیم.

این مسوول گفت: دستور و تاکید رییس سازمان تعزیرات حکومتی و تمرکز دولت مردمی بر اقدامات جهادی و حضور میدانی برای رسیدگی به مشکلات مردم است که در این راستا تعامل، هم اندیشی و همراهی با دستگاه های متولی برای نظارت بر بازار در اولویت است.

حسن پور افزود: سرعت، حتمیت و قطعیت در صدور آرا را نیز در دستور کار داریم و برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: استان قزوین، قطب صنعت و کشاورزی کشور و دیار شهیدان رجایی، لشگری و بابایی است و خدمت در این استان را یک افتخار و سربلندی برای خود می دانم.

مدیر کل سابق تعزیرات حکومتی استان قزوین نیز در ادامه گفت: اگر حمایت های استان نبود نمی توانستیم در ماموریت های خود موفق باشیم.

هوشنگ محمدی افزود: سازمان تعزیرات در شرایط بحرانی به کار آمده و اثرگذار بوده و در این شرایط اقتصادی کشور نیز ماموریت و رسالت سنگینی برعهده دارد.

وی افزود: تعزیرات قزوین در این سالها از لحاظ حضور در بازار و نظارت و کنترل آن پیشگام و پیشقدم بوده، هرچند وظیفه آن صرفا نظارت نیست و در سال 98، رتبه دوم کشور را در عملکرد داشت و در سال ۱۴۰۰ نیز مشابه همین رتبه را کسب خواهد کرد.

در پایان این مراسم از زحمات هوشنگ محمدی مدیرکل سابق تعزیزات حکومتی استان قزوین تقدیر و علیرضا حسن پور به عنوان مدیر کل جدید این دستگاه معارفه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا