هشدار ورشکستگی در کمین جایگاه‌های سوخت

ریال نیوز : بازرس انجمن صنفی جایگاهداران سراسر کشور نسبت به غیر منطقی بودن کارمزدهای بهای فروش گازوئیل و ورشکستگی جایگاه های سوخت هشدار داد.

مهندس نیک در گفت‌وگو با ریال نیوز ضمن گلایه از وضعیت غیر عادلانه بودن حق العمل فرآورده‌های نفتی تصریح کرد : به دلیل این‌که دولت بهای فروش گازوئیل را بصورت یارانه ای وارزانتر از آب تعیین کرده است حق العمل جایگاه‌ها را نیز بسیار کم و غیر منطقی پرداخت می کند و این در حالی است که به دلیل توزیع با دمای غیر استاندارد مقدار قابل توجهی از فرآورده‌ تحویلی به جایگاه ها کاهش یافته و به نوعی کم فروشی تلقی می‌شود که به زیان مالکین جایگاه ها و به نوعی تحمیل هزینه است .

وی با بیان این که هزینه های عرضه گازوئیل به مراتب بیشتر از هزینه های بنزین است ولی دولت حق العمل گازوئیل را به دلیل ارزان بودن بهای فروش آن خیلی کمتر از بنزین و غیر عادلانه تعیین کرده و باعث تحمیل هزینه های غیر منطقی به مالکین شده است در صورتیکه در حقیقت حق العمل گازوئیل باید بیشتر از حق العمل‌بنزین باشد .

به گفته بازرس انجمن صنفی جایگاهداران سوخت سراسر کشور در حال حاضر اکثر جایگاه‌های واقع در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی با زیان انباشته مواجه بوده و در معرض ورشکستگی قرار دارند . بنابراین لازم است با توجه به افزایش هزینه های صد در صدی اکثر اقلام مصرفی و هزینه های بیشتر در مناطق غیر شهری ، مسئولین وزارت نفت و ساز مان برنامه در تعیین حق العمل عرضه گازوئیل با نگاه مثبت و عادلانه تصمیم گیری کنند .

وی ادامه داد : بیش از شش هزار جایگاه که هرکدام دست کم باید شش پرسنل داشته باشند و این شش پرسنل هرکدام خانواده ای دارند که رقم قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند و چشم امید بر دستان کارفرمایان دارند و این در حالی است که با توجه به افزایش حداقل دستمزد کارگران هزینه های جاری مجاری عرضه سرسام آور و طاقت فرسا شده و تقاضا داریم به فریادمان برسید وما را از این ورشکستگی حتمی نجات دهید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا