نرخ ارز متعادل می شود

ریال نیوز : رئیس کل بانک مرکزی از فراهم شدن امکان انجام معاملات توافقی ارز در صرافی ها از هفته گذشته و بازار متشکل ارزی در دیروز خبر داد.

به گزارش ریال نیوز، علی صالح آبادی صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی درباره وضعیت بازار ارز گفت: با توجه به شرایط خوب ارزی کشور و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی و همچنین پوشش حواله جات سامانه نیما انتظار داریم وضعیت بازار ارز به زودی بهبود یابد.

وی افزود: از هفته گذشته امکان انجام معاملات توافقی برای صرافی‌ها با هماهنگی کانون صرافان فراهم شد، از امروز نیز این امکان در بازار متشکل ارزی ایجاد شده است و این امکان فراهم شده تا صرافان ارز را به نرخ مورد نظر صادرکنندگان خریداری کنند.

رئیس کل بانک مرزی تصریح کرد: آرامش بیشتری در روزهای آینده در بازار ارز حاکم می‌شود و انتظار داریم قیمت‌ها متعادل‌تر شوند.

وی در خصوص عدم همکاری برخی بانک‌ها با متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: امسال با توجه به درج تسهیلات از قبیل وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه، پرداخت آنها جزو اولویت‌های بانکی است که بانک‌ها حتماً باید به متقاضیان اعطا کنند.

صالح آبادی ادامه داد: دیروز در شورای پول و اعتبار پرداخت وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان به مستأجران مصوب شد که بر این اساس به مستأجران تهرانی ۱۰۰، کلان شهرها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی این مبلغ، کمک ودیعه است و قبول داریم همه ودیعه مسکن را پوشش نمی‌دهد. وزارت راه و شهرسازی سامانه معرفی مستأجران به بانک‌ها را راه اندازی کرده است.

رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: اولویت با پرداخت وام‌هایی است که قانون اعطای آنها را به متقاضیان تصویب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هشت =

دکمه بازگشت به بالا