نفت یک درصد گران شد

به گزارش ریال نیوز؛ بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۰ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۴۱ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت ۴۰ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۴۴ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها پیرامون دورنمای تقاضا برای نفت سقوط کردند اما نفت برنت برای کل هفته ۲.۵ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۲.۴ درصد افزایش داشت.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، اظهارات روز گذشته شرکت آرامکوی سعودی عامل تاثیرگذار بر بازار بوده است. مدیرعامل آرامکو تصویر مثبتی از دورنمای تقاضا برای نفت در آسیا ترسیم کرد.

امین ناصر، مدیرعامل آرامکو روز یکشنبه اظهار کرد که وی انتظار دارد تقاضا برای نفت در آسیا بهبود پیدا کند زیرا اقتصادهای این منطقه پس از قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا در حال بازگشایی تدریجی هستند.

در بخش عرضه هم عراق اوایل روز جمعه اعلام کرد تولیدش را در اوت و سپتامبر به میزان ۴۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش می دهد تا مازاد تولید در سه ماه گذشته را جبران کند و مجموع کاهش تولید این کشور به ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز بالغ می شود. این کشور در ماه میلادی گذشته تنها ۱۱ هزار بشکه در روز کاهش تولید داشت.

طبق بیانیه مشترکی که از سوی خبرگزاری دولتی سعودی SPA و وزارت نفت عراق انتشار یافت، وزیران انرژی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، بحرین، عمان و عراق در تماسی که روز جمعه داشتند، به مرور تحولات بازار نفت، ادامه روند احیای تقاضای برای نفت و اقتصاد جهانی پرداختند.

در این بیانیه آمده است: وزیران از نشانه های اخیر بهبود اقتصاد جهانی دلگرم شده و تلاشهایی صورت گرفته توسط کشورهای سراسر جهان برای بازگشایی اقتصادشان به شکل مطمئن را توصیه می کنند.

آنها همچنین بر اهمیت پایبندی کامل همه اعضا به توافق کاهش تولید که میان اعضای اوپک و متحدانشان شامل روسیه منعقد شده است و کاهش بیشتر تولید از سوی کشورهایی که در ماه های گذشته مازاد تولید داشتند، تاکید کردند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، اگرچه انتظار می رود دموکراتهای کنگره و کاخ سفید درباره بسته حمایت مالی جدید برای ایالتهای آسیب دیده آمریکا به توافق برسند اما تاخیر در این توافق روی فضای بازار تاثیر منفی می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا