نقش حیاتی اتاق بازرگانی در کشف بازارهای صادراتی

ریال نیوز : رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان قزوین هدف اصلی تولید را صادرات دانست و گفت : کشف بازارهای صادراتی یکی از نقاطی است که اتاق بازرگانی می تواند درآن نقش حیاتی داشته باشد.

به گزارش ریال نیوز، محسن رستمی در اولین نشست فصلی اتاق بازرگانی قزوین با مدیران اقتصادی استان با بیان این‌که برنامه ها و فعالیت‌های اتاق قزوین نشانگر عزم جزم آن برای ایفای نقش اساسی در توسعه استان است و امیدوارم این نقش هر روز پررنگ تر شود افزود : با توجه به تعیین شعار سال،نماد مشارکت مردمی در بحث اقتصادی همین تشکل‌ها به ویژه اتاق بازرگانی است که پارلمان بخش خصوصی به شمار می آید.

وی هدف اصلی تولید را صادرات برشمرد و اظهار داشت : کشف بازارهای صادراتی یکی از نقاطی است که اتاق می تواند در آن نقش حیاتی داشته باشد.

رستمی با بیان این‌که بر اساس برنامه هفتم توسعه می بایست به رشد 23 درصدی صادرات دست یابیم و استفاده از نظرات بخش خصوصی برای رسیدن به این هدف یک ضرورت است افزود : سال گذشته صادرات ما 523 میلیون دلار و واردات ما یک میلیارد و 160میلیون دلار بوده که البته بخش عمده ای از این واردات،ماشین آلات خطوط تولیدی و مواد اولیه صنایع محسوب می شود و مجددا به صورت کالای تمام شده با ارزش افزوده به چرخه صادرات باز می گردد.

وی ادامه داد : انتظار ما این است که با همفکری فعالان اقتصادی بتوانیم شاهد اقدامات خوبی در مسیر توسعه پایدار باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا