هدفگذاری جذابیت های گردشگری کشاورزی در قزوین

ریال نیوز : مدیر پروژه پیشران گردشگری کشاورزی و جنگل‌کاری در حوزه شور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : جذابیت‌های گردشگری کشاورزی در این استان در ابعاد مختلف تولیدی، آموزشی و علمی تدوین و هدفگذاری شده است.

به گزارش ریال نیوز ، آزیتا اسدی اظهارداشت : کشاورزی استان قزوین در حوزه زراعت، باغبانی، گیاهان دارویی و انتقال علوم سنتی ظرفیت‌های متعددی دارد که برای آنها برنامه ریزی شده است.

در بیشتر کشورهای توسعه یافته حضور گردشگر در هنگام کاشت یا برداشت محصول به امری متداول و اقتصادی تبدیل شده است،در حوزه زراعت از زمان کاشت تا برداشت محصول که به همت کشاورزان انجام می‌شود، می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا گردشگر از نزدیک با فرآیند تولید در محیط روستا آشنایی پیدا کند.

شهرستان تاکستان که در تولید محصول انگور پیشگام است، یکی از نقاط پر ظرفیت استان قزوین در حوزه گردشگری محسوب می‌شود که می‌تواند جاذبه‌های متعددی برای گردشگران ایجاد کند.

محصول انگور از زمان غوره تا انگور و سپس کشمش یک فرآیند طولانی را طی می‌کند که به مدت زمان این زنجیره گردشگر می‌تواند با مراجعه به باغات این فرآیندها را مشاهده کند.

بررسی‌های علمی و تحقیقی نشان داده که گل گاوزبان تولیدی در منطقه الموت نسبت نقاط دیگر کشور از ماده موثره بیشتری برخوردار است که این ظرفیت از نظر علمی و آموزشی بسیار قابل توجه است.

وجود برخی از محصولات باغی مثل بادام، پسته، گوجه سبز و زالزالک که ظرفیت تولید آن‌ها در استان بالا است باید بیش از پیش در برنامه‌های گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

خیلی از مسافران استان‌های دیگر تنها به دلیل حضور و دیدن جاذبه‌های گردشگری الموت به قزوین می‌آیند و این درحالی است که این مطقه با کشت محصولات فراوانی روبرو است.

در انتقال دانش و تجارب کشاورزان و باغداران استان قزوین اطلاعات بسیار مفیدی مثل استفاده از گاوآهن، شخم و میراب نهفته است برای گردشگران به خصوصی خارجی بسیار ارزشمند است.

برای پیشبرد این اهداف به همکاری و هماهنگی بیشتر دفتر امور روستایی استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعاون روستایی و منابع طبیعی در استان قزوین نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفده =

دکمه بازگشت به بالا