هشدار وزارت صمت به افزایش قیمت شوینده ها

ریال نیوز : وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اخبار منتشرشده در خصوص موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت مواد شوینده را تکذیب و اعلام کرده که هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و افزایش قیمت‌ها تخلف صنفی است.

به گزارش ریال نیوز، در پی اخبار ضد و نقیض پیرامون افزایش قیمت مواد شوینده، وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که هرگونه افزایش قیمت مواد شوینده بدون تأیید و مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مصوبه ستاد تنظیم بازار، غیرقانونی است.

وزارت صمت همچنین تاکید کرده که هر واحد تولیدی که معتقد است به علت افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه داشته و سود کافی برای ادامه تولید ندارد، از طریق مجرای قانونی ذی‌ربط مستندات لازم ازجمله صورت‌های مالی، عوامل هزینه‌ای و افزایش قیمت مواد اولیه مورددنیاز را ارائه کند تا موردبررسی و ارزیابی قرار گیرد و اگر تشخیص داده شود این افزایش قیمت معقول است در ستاد تنظیم بازار مصوب و اجرا خواهد شد؛ اما هیچ افزایش قیمتی بدون تأیید سازمان حمایت و مصوبه ستاد تنظیم بازار، قابل‌اجرا نیست و حتما با آن برخورد می‌شود.

در پایان این اطلاعیه اخبار منتشرشده در خصوص موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت مواد شوینده نیز تکذیب و اعلام شده که هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و افزایش قیمت‌ها تخلف صنفی است.

اوایل اردیبهشت، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفته بود که مذاکره با تولیدکنندگان و سازمان حمایت برای افزایش قیمت محصولات شوینده بعد از ماه رمضان در جریان است. اخیرا هم در شبکه های اجتماعی برگه ای با عنوان صورتجلسه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر افزایش قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی انواع شوینده منتشر شد که طبق اعلام انجمن هنوز مجوز اعمال آن صادر نشده بود.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =

دکمه بازگشت به بالا