هشدار وزیر اقتصاد درباره تخطی بانک ها از پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی

ریال نیوز : وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرد که اگر تخلف شعبه بانکی در پرداخت تسهیلات بدون ضامن تایید شود، بلافاصله نسبت به برکناری مدیر شعبه اقدام کنید.

به گزارش ریال نیوز، گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانکی کشور با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران عامل بانک‌های دولتی و سایر مدیران ارشد شبکه بانکی کشور امروز در سالن اجتماعات شهید مدرس وزارت اقتصاد برگزار شد.  

در این همایش، اخلاقی، مدیر عامل بانک تجارت گزارشی از نحوه اجرای پنج دستور رئیس جمهور به نظام بانکی ارائه کرد که طبق آن، دستورالعمل‌های مربوطه برای تسهیل ارائه تسهیلات به مردم بلافاصله از ابتدای هفته گذشته در شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

آخرین وضعیت اجرای پنج دستور رئیس جمهور به بانک‌ها

وی درباره واگذاری اموال تملیکی بانک‌ها نیز گفت: در این راستا کارگروهی در بانک‌ها تشکیل شد و امروز نیز مصوبه شورای پول و اعتبار در راستای واگذاری این اموال به تولیدکنندگان ابلاغ شد تا از ظرفیت‌های این املاک برای ارتقای تولید و اقتصاد استفاده شود. 

اخلاقی افزود: از دیگر دستورات رئیس جمهور به نظام بانکی، برخورد با بدحسابان بانکی است که در این زمینه، با تکمیل اطلاعات و اطلاع‌رسانی‌های مجدد بر اجتناب از ارائه خدمات بانکی به این افراد تاکید شد. از سوی دیگر، برای برگشت اضافه برداشت‌های برخلاف مصوبات شورای پول و اعتبار، دستورالعمل شورای پول و اعتبار در این زمینه در حال تصویب است تا بانک‌ها در این زمینه برای اخذ سود به صورت یکسان عمل کنند. 

این مدیر عامل بانک از شکل‌گیری کمیته‌ای در بانک‌ها به منظور بررسی موانع خدمات رسانی به مشتریان برای اعمال اصلاحات خبر داد.

منابعی برای پرداخت وام بدون ضامن تخصیص دهید 

همچنین، در این نشست احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از مدیران عامل بانک‌ها درخواست کرد که تا فردا ظهر بخشنامه مربوط به نحوه پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن را در سایت بانک خود در اختیار مردم قرار دهند تا آن‌ها بتوانند از جزئیات و شرایط آن‌ها آگاه شوند. علاوه براین، شیوه نظارت و اعتراض بر عملکرد شعب نیز در سایت بانک‌ها درج شود. 

وی افزود: توقع وزارت اقتصاد این است تا اعتراضات مردم در راستای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن طی ۴۸ ساعت پاسخ داده شود. از مدیران عامل بانک‌ها می‌خواهم تا در صورت ثبت تخلف بانک‌ها در این زمینه نسبت به تغییر مدیران شعب درنگ نکنند. 

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران عامل بانک‌ها گفت: می‌دانم که در ماه‌های پایانی سال با مضیقه مالی روبرو هستید اما سعی کنید تا منابعی در این زمینه تخصیص دهید. 

خاندوزی در پایان تاکید کرد که فارغ از نظارت بر بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن، مردم به صورت برخط در سایت وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند و وزارتخانه به سرعت آن‌ها را پیگیری می‌کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا