هشدار ۶۰۰ حقوقدان به نخست وزیر انگلیس

ریال نیوز : بیش از ۶۰۰ حقوقدان انگلیس در نامه‌ای سرگشاده خطاب به نخست وزیر این کشور، نسبت به تسلیح اسراییل هشدار دادند.

به گزارش آناتولی، بیش از ۶۰۰ حقوقدان انگلیسی شامل سه قاضی اسبق دیوان عالی، وکلا، پژوهشگران و قضات ارشد بازنشسته در نامه‌ای سرگشاده به ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس هشدار دادند که تسلیح تل‌آویو نقض قوانین بین‌المللی است.

در این نامه خطاب به سوناک آمده است: هرچند که از درخواست‌های دولت شما برای آتش‌بس و ورود بلامانع کمک‌های بشردوستانه به غزه استقبال می‌کنیم اما به طور همزمان، تداوم فروش سلاح و سامانه‌های تسلیحاتی به اسرائیل و ادامه تهدیدها به تعلیق کمک انگلیس به آنروا، به طور چشمگیری با الزامات دولت شما ذیل مقررات بین‌المللی منافات دارد.

در ادامه این نامه، به یافته‌های دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر نسل‌کشی محتمل در غزه به دست اسرائیل اشاره و اضافه شده است: انگلیس باید از طریق ابزار قانونی، برای پایان بخشیدن به اقداماتی که به تشدید خطر ملموس نسل‌کشی منجر می‌شود، در اسرع وقت اقدام کند. عدم تبعیت انگلیس از الزاماتش ذیل کنوانسیون نسل‌کشی در راستای اتخاذ تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی، مسئولیت ارتکاب تخطی بین‌المللی و پرداخت الزامی غرامت کامل آن را به انگلیس تحمیل خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «تایمز» ایرلند که این نامه را منتشر کرده است، چند تن از قضات بازنشسته‌ای که به طور معمول از اظهار نظر درباره مسائل حساس سیاسی اجتناب می‌ورزند، ذیل ان نامه را امضا کرده‌‎اند.

جنگ غزه که حالا وارد یک‌صد و هشتادویکمین روز خود شده است، ۸۵ درصد جمعیت این باریکه را در بحبوحه کمبود شدید غذا، آب آشامیدنی و دارو کوچانیده و ۶۰ درصد زیرساخت‌های آن نیز خسارت دیده یا تخریب شده است. رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم و این پرونده در جریان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 3 =

دکمه بازگشت به بالا