واردات نهاده‌ های دامی ۳۳ هزار میلیارد اعتبار می خواهد

ریال نیوز : رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی کشاورزی با بیان اینکه «در مجموع حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای واردات این نهاده‌ها لازم است»، اظهار کرد: اگر در این خصوص در اسرع وقت اقدامی صورت نگیرد، حتماً از اهرم نظارتی خود در مجلس استفاده خواهیم کرد.

محمد جواد عسکری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت واردات نهاده‌های دامی به کشور با تاکید بر اینکه پیگیر دغدغه‌های تولید کنندگان عزیز در زمینه تامین نهاده‌های دامی هستیم، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۴ فروند کشتی به وزن یک میلیون و ۴۶۵ هزار تن در لنگرگاه داریم که منتظر تخصیص ارز هستند.

وی افزود: همچنین ۱۵ فروند کشتی به وزن ۹۲۰ هزار تن در راه است که نیمه دوم مهرماه به بندرگاه‌های کشور می‌رسند و ۱۴ فروند کشتی دیگر به وزن ۳۸۹ هزار و ۵۰۰ تن نیز منتظر بارگیری به مقصد بنادر ایران هستند که ظرف ۳ ماه آتی می‌آیند. 2000 تن نهاده نیز از کشتی خالی شدند و در بندر امام خمینی(ره) هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان این که «در مجموع حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای واردات این نهاده‌ها لازم است»، اظهار کرد: در این زمینه هم به رئیس سازمان برنامه و بودجه  و هم به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادیم که نسبت به تامین اعتبارات لازم برای واردات و ترخیص نهاده‌های دامی مورد نیاز اقدام کنند؛ اگر در این خصوص در اسرع وقت اقدامی صورت نگیرد، حتماً از اهرم نظارتی خود در مجلس استفاده خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا