ستاد ملی اکسپو ژاپن تشکیل جلسه داد

ریال نیوز : دومین جلسه ستاد ملی اکسپو اوزاکا، کانسای،ژاپن با حضور اعضای شورای سیاست گذاری این رویداد اعم از نمایندگان وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی در سالن مروارید محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، احمدرضا اعلائی طباطبائی ، سفیر ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ گفت : در حوزه اقدامات خارجی برای سهولت حضور ایران در این اکسپو ژاپن، ۳ موضوع در دستور کار قرار گرفت که افتتاح حساب بانکی، ثبت شرکت به منظور کارسازی برای انجام مراودات و روال های گمرکی مانند اقدامات صدور ویزا و اکسپو مجازی این ۳ اقدام بودند.

وی افزود: در بخش ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی با اعلام حکومت ژاپن کمیسرژنرال یا وکیل شرکت قادر به افتتاح حساب خواهد بود. در همین راستا بانک رزونا از جانب دولت ژاپن به منظور افتتاح حساب معرفی شد. بنابراین با پیگیری‌های انجام شده مشکل افتتاح حساب ایران در این بانک نیز مرتفع شد. البته نباید فراموش کرد که بخشی از این مشکل ناشی از تحریم ها بود. روال های گمرکی هم در حال انجام شدن است. در این بین اما به نظر می‌رسد ژاپن از زمانبندی خود عقب مانده است. با این حال در سفر دو روزه ای که به ژاپن انجام شد دهکده اکسپو مورد بازدید قرار گرفت و بر خلاف اعلام پیشرفت ۳۰ درصدی این پیشرفت کمتر به نظر می‌رسید.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی تهران تشریح کرد: پس از رفع مشکلات سه‌گانه بخش خارجی میتوان با خیالی آسوده به مسائل بخش داخلی پرداخت. در مورد مسائل داخلی باید به تامین بودجه اشاره کرد. با توجه به این موضع که پاویون A هزینه های زیادی را در بر خواهد داشت پس تامین بودجه حائز اهمیت است. در این بین مساعدت سازمان برنامه و بودجه مورد نیاز است که با خیالی آسوده با ذخیره‌سازی زمان به دور از عجله پاویون خوبی را احداث کنیم.

گفتنی است ؛ در ادامه جلسه دیگر اعضا درباره حضور هر چه بهتر ایران در اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن بحث و گفتگو کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =

دکمه بازگشت به بالا