واکنش تهران به تحریم‌های جدید آمریکا

ریال نیوز : سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: ایران و نیروهای مسلح و قانونی آن به خصوص نیروی قدس سپاه همواره کابوس گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه بوده‌اند.

به گزارش ریال نیوز، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص تحریم‌های اعلام شده جدید ایالات متحده بر علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح رسمی و قانونی آن بخصوص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره کابوس گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه بوده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: طبیعی است دولت آمریکا به عنوان مادرخوانده این گروه‌های تروریستی، از هیچ تلاشی برای حمایت از آنها خودداری نکند، کما اینکه از سال‌ها پیش تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را علیه مردم ایران و فرزندان سپاهی آنها تحمیل کردند و در زمان ترامپ، بزدلانه دست به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی زدند.

خطیب زاده در ادامه اضافه کرد: آشکار است که دولت بایدن نیز، علیرغم صحبت‌های فریبکارانه اولیه، همین سیاست شکست خورده را ادامه داده است و این اقدام اخیر نیز نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران و تداوم سیاست مفتضح فشار حداکثری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم‌های یکجانبه آمریکا را همچنانکه در بیانیه اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد تصریح شد، نقض آشکار مقررات بین المللی دانست که هدفی جز وارد آوردن درد و رنج بر مردم ایران و منطقه و ایجاد آشوب دنبال نمی‌کند.

خطیب زاده در ادامه تاکید کرد: این رفتارها ابداً تاثیری در اراده مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری اهداف عالی خود از جمله محو تروریسم در منطقه نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران حق مقابله متناسب و قاطع با این اقدامات را منطبق با اصول حقوق بین الملل، برای خود محفوظ می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا