واکنش طلای سیاه به واکسیناسیون

به گزارش ریال نیوز، مرتضی بهروزی‌فر درباره اینکه آیا با آغاز واکسیناسیون می‌توان گفت که وضعیت قرمز بازار نفت به پایان رسیده، اظهار داشت: همانگونه که انتظار می‌رفت بازار به کشف واکسن اطمینان کرده و نگاه مثبت دارد اما حداقل ۵۰ تا ۷۰ درصد جامعه جهانی باید واکسینه شوند تا تقاضا به روند سابق بازگردد.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها از آینده بازار نفت مثبت است، افزود: شرایط بیانگر روند رو به بهبود است، اگر قرنطینه‌ها حذف شوند، مشاغل جدید ایجاد شده و اقتصاد جهانی فعال شود نیاز به انرژی نفت، گاز و زغال‌سنگ نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه قیمت نفت نیز در مسیر رشد قرار خواهد گرفت.

این کارشناس حوزه انرژی قیمت‌های متعادل کنونی در محدوده ۶۰ دلار را ناشی از یکدستی در تصمیمات اوپک و اوپک‌پلاس دانست و گفت: بعید است نفت به قیمت ۱۰۰ دلاری که برخی عنوان کرده‌اند، برسد و در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز از ۸۵ دلار بالاتر برود.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن قیمت نفت به محدوده ۱۰۰ دلار منوط به اتفاقات ژئوپلیتیک و یا تشدید حوادثی مثل سرما و یخبندان در امریکا است.

بهروزی‌فر با بیان اینکه قیمت نفت در محدوده ۶۵ تا ۷۰ دلار قابل پیش‌بینی است، گفت: در صورت توقف توافق اوپک و اوپک‌پلاس در آینده و همچنین بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار که بدلیل مباحث سیاسی و تحریم دچار اختلال صادرات شده بودند، قطعا افزایش عرضه را شاهد خواهیم بود، در نتیجه تا ۲ سال آینده منتظر قیمت بالاتر از ۶۵ دلار نباشیم و حتی اگر مشکلات کرونا کاملا از بین برود قیمت‌ها نهایتا در محدوده ۶۰ تا ۷۰ دلار خواهد ایستاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا