وصول ۱۸ همت فرار مالیاتی

ریال نیوز : رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به راهبردهای سازمان امور مالیاتی در دوره جدید، گفت: حمایت از تولید با رویکرد مقابله با طبقه دلال و تکریم مودیان از جمله راهبرهای اساسی سازمان امور مالیاتی در دوره جدید است.

به گزارش ریال نیوز ، سیدهادی سبحانیان رییس سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نظام مالیاتی با توجه به وضعیتی که در گذشته داشته است نیازمند طی مسیر تحولی است. این توحل از جنس تکالیف بودجه‌ای نیز هست. در حال حاضر باید بیش از 50 درصد از بودجه را تامین کنیم. منظر دیگر عدالت محوری است. در نتیجه چند راهبرد را در پیش گرفتیم.

وی افزود: بحث مالیات متمرکز در سازمان امور مالیاتی نیست و کلیه بخش‌های حاکمیتی باید کمک کنند. یکی از راهبردها این است که سازمان امور مالیاتی بازوی قدرتمندی برای تولید باشد. با تقاطع گیری حساب‌های بانکی با طبقه دلال مقابله خواهیم کرد. اگر قصد داریم از تولید حمایت کنیم باید با این طبقه برخورد کنیم. البته متاسفانه فراریان بزرگ مالیاتی بعضا با نقاب‌های موجه با ما مقابله می‌کنند که ظاهر آنها بعضا مقدس است. برای حمایت از تولید با این طبقه مبارزه جدی خواهیم کرد.

سبحانیان با بیان این‌که موضوع جدی که دنبال می‌کنیم تکریم مودیان است، گفت: اگر به دنبال اداره کشور با مالیات هستیم حتما باید مالیات پردازان خود را تکریم کنیم. نمی‌شود که انتظار وصول مالیات داشته باشیم اما مودیان را تکریم نکنیم. این کار را با برگزاری میزهای خدمت، آموزش و همکاری با اتاق‌های سه‌گانه دنبال می‌کنیم. باید سطح تمکین را در فعالان اقتصادی افزایش دهیم. یکی از مصادیق آن این است که بگوییم چه میزان از پروژه‌های عمرانی و سلامت با این پول انجام می‌شود.

رییس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: تلاش کردیم تا با استفاده از ظرفیت تبصره ماده 100 بخشی از مودیان را از ارائه اظهارنامه معاف کنیم و حتی با ارائه اظهارنامه سیستمی، مالیات مقطوع را تعیین کنیم. نکته دیگر بحث بی‌عدالتی در امور مالیاتی است. برخی این بی‌عدالتی را می‌بینند و برای آنها نارضایتی ایجاد می‌شود. این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه از نظام مالیاتی سنتی و فرد محور عبور کنیم و به سمت نظام مالیاتی هوشمند حرکت کنیم. تا زمانی که تشخیص مالیات بر عهده فرد باشد بی‌عدالتی وجود خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بخشی از هوشمندسازی به سازمان امور مالیاتی بازمی‌گردد اما بخشی به خود فعالان اقتصادی مربوط می‌شود. تغییر این فضا نیازمند آموزش است. طی روزهای اخیر جلساتی را نیز با 60 شرکت دانش‌بنیان برگزار کردیم و تفکر ما این است که تا حد ممکن برون سپاری خدمات را داشته باشیم.

وصول 18 همت از محل فرار مالیاتی

رییس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی در مورد مقابله با فرارهای مالیاتی گفت: در سال 1401 سازمان امور مالیاتی 18 همت از محل فرار مالیاتی وصول کرده است. در 2 ماهه سال جاری نیز 8 همت وصولی از محل فرار مالیاتی داشتیم. هدف سازمان امور مالیاتی این است که مسیر های اصلی و گلوگاه‌ها را در کنار استفاده از گزارشات مردمی شناسایی کند.

شناسایی 180 هزار حساب شخصی با رفتار تجاری/ حجم عجیب گردش مالی برخی اشخاص حقیقی

وی با بیان این که 180 هزار حساب شخصی با رفتار تجاری شناسایی شد، گفت: این افراد هیچ اطلاعاتی در سازمان امور مالیاتی نداشتند. حجم گردش وجوه آنها بسیار بالا بوده است. 64 همت حجم ورودی مالی 45 شخص حقیقی بوده است که در نظام مالیاتی پرونده نداشتند. نظام قرض‌الحسنه یک نظام مقدس است اما شاهد هستیم که برخی افراد از این نهاد سو استفاده می‌کنند. صندوق قرض‌الحسنه ای وجود دارد که 143 همت وردی دارد و یا صندوق دیگری 1200 پز دارد که قابل قبول نیست و این موارد باید شفاف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =

دکمه بازگشت به بالا