وضعیت سیاه ۱۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان

به گزارش ریال نبوز، روز گذشته فیلمی از یک مدرسه در گواتامک از توابع خاش و استان سیستان و بلوچستان منتشر شد که دانش آموزان بخشی در کانکس به شکل فشرده و در کنار هم در این شرایط کرونایی و بخش دیگر بر کف زمین نشسته‌اند و درس می‌خوانند. پس از انتشار، موسسه مردم نهاد مهرگیتی که یکی از بزرگترین موسسه‌های مدرسه ساز ایران است وارد گود شده و اعلام کرد که مدرسه‌ای در این روستا خواهد ساخت.

زهرا گیتی نژاد، مدیرعامل موسسه مردم نهاد مهرگیتی تاکید کرد: ساخت ۲۰۰ مدرسه در کشور جزو اولویت‌های ماست. قبل از انتشار این فیلم ما ۲۰۰ مدرسه داریم در سیستان و بلوچستان که این شرایط را دارند و شاید بدتر هم باشند.

وی با اشاره به این که ما بیشترین مدرسه را در استان سیستان و بلوچستان ساخته ایم، افزود: در حدود ۱۵۰ قرارداد مدرسه داریم که برخی از این مدارس ساخته شده و برخی در حال ساخت است. ۵۰مدرسه آماده افتتاح است. ۵۴۰ مدرسه ساخته یا در حال ساخت داریم که ۱۵۰مدرسه در استان سیستان و بلوچستان است.

زهرا گیتی نژاد با بیان این که ۲۰۰مدرسه در استان سیستان و بلوچستان جزو اولویت‌های ماست، گفت: سال گذشته تقبل کردیم ۳۰مدرسه در کشور بسازیم که تاکنون ۴۰ مدرسه ساخته شده است. درحال‌حاضر ۱۰۰مدرسه در اولویت اول قرار دارد و شرایطی مانند همین مدرسه را دارند. اگر مردم در داخل و خارج کشور مشارکت کنند ما این ۱۰۰مدرسه را سریع تکمیل می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا