وعده استاندار قزوین برای احداث فرودگاه

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: فرودگاه یکی از نیازهای روند توسعه استان به حساب می آید که برای راه‌اندازی آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم این مسیر با سرعت دنبال شود.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز پنجشنبه در جلسه با مدیران کشوری متولی ایزولاسیون امنیتی فرودگاه‌ها که در محل فرودگاه خدمات ویژه قزوین تشکیل شد، اظهار داشت: یکی از نقایص موجود در فضای زیستی، اقتصادی و اجتماعی استان فرودگاه است که باید برای راه اندازی آن برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: در صورتی که در استان قزوین فرودگاه احداث شود استقبال تجاری به طور قطع بیشتر از مسافربری خواهد بود و صنعتگران و تجار، پروازهای تجاری را بیش تر از مسافربری دنبال می‌کنند.

استاندار قزوین گفت: در کشاورزی ظرفیت هایی در حال ایجاد است که کشاورزی استان را در روند شیب صعودی قرار می دهد و شهرک گلخانه‌ای نودهک به بزرگترین ظرفیت تولید محصولات سبزی و صیفی جات تبدیل خواهد شد و به همین دلیل احداث فرودگاه به شدت نیاز است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که از جهت درآمد سرانه و شاخص های مرتبط با اقتصاد شرایط خوبی دارد و فرودگاه یکی از نیازهای استان به حساب می آید، اضافه کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان قزوین بر احداث فرودگاه تأکید شده و جهاد کشاورزی استان مأمور پیگیری این دستور است.

استاندار قزوین گفت: فرودگاه یکی از نیازهای روند توسعه استان به حساب می آید و در این حوزه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم با سرعت این مسیر دنبال شود.

وی با اشاره به ظرفیت های بی شمار استان قزوین در مسیر پیشرفت و تعالی افزود: استان قزوین در زمینه کشاورزی و تولید غذا دارای یک ظرفیت فوق العاده است و دشت قزوین یکی از مرغوب ترین نقاط کشور در زمینه کشاورزی است و به شکل ویژه ای مورد توجه رهبر معظم انقلاب است.

اعلایی گفت: البته با وجود اقداماتی که باید در دشت قزوین به جهت بهره وری بستر منابع آب، خاک و ‌کشاورزی انجام می شد بازهم نقش استان قزوین در تولید غدای کشور از نسبت جمعیتی و وسعتی استان بالاتر است و این مسیر باید تقویت شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: در حوزه آب، در ظرفیت منابع آب های سطحی و زیرزمینی افق هایی را پیش رو داریم و استفاده از منابع جدید آب در استان در حال برنامه ریزی است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در حوزه صنعت، به دلیل استقرار واحدهای صنعتی و همجواری با پایتخت، استان قزوین جزو استان های مطرح کشور است و در برخی از محصولات رتبه نخست تولیدات کشور است.

وی افزود: گردشگری یکی از مزیت های دیگر استان است و این استان از بناهای تاریخی و طبیعی متعددی برخوردار است و استان از لحاظ آثار تاریخی ثبت شده در کشور بی‌نظیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا