پایه فرابورسی بیمه آرمان ارتقا یافت

به گزارش ریال نیوز، بر اساس دستورالعمل سازمان بورس، هر نماد با توجه به ویژگی‌های زیر در یکی از سه تابلو زرد ، نارنجی و قرمز قرار می‌گیرد، سهامی که دارای شرایط زیر باشند به تابلوی “پایه زرد” منتقل می‌شوند:

مجموع روزهای تأخیر در ارائه اطلاعات مطابق با “دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان” بیش از ۲ مرتبه نباشد.

دفعات عدم ارائه صورت‌های مالی مطابق با “دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان” بیش از ۲ مرتبه نباشد.

حداقل یک صورت مالی حسابرسی شده ارائه کرده باشد.

براساس این گزارش، ارتقای بیمه آرمان به تابلو زرد در راستای افشای به موقع اطلاعات و انضباط مالی بعد از حدود ۴ سال محقق شده است .

گفتنی است، بازار پایه از جمله بازارهای فرابورس است که به منظور مبادلات سهام و اوراق بهادار شرکت‌هایی که موفق به اخذ پذیرش در بازارهای دیگر نشده‌اند، راه‌اندازی شده است.

فرآیند پذیرش در بازار پایه فرابورسی به این صورت است که پس از ثبت شرکت‌ در سازمان بورس و اوراق بهادار، ابتدا مدارک ارائه شده در کمیته عرضه فرابورس بررسی شده و سپس در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس درج شده و شرکت‌های پذیرفته شده در این بازار فرآیندهای متداول پذیرش و عرضه اولیه را طی نمی‌کنند.

این گزارش می‌افزاید، در گذشته شرکت‌ها بسته به شرایط و میزان شفافیت اطلاعات در سه گروه بازار پایه الف، ب و ج طبقه‌بندی شده بودند.

هر کدام از این بازارها مقررات و ضوابط خاص خود را در معاملات سهام داشتند. برای مثال در بازار پایه ب معاملات در همه روزهای کاری و با دامنه نوسان روزانه ۱۰% انجام می‌شد، اما در بازار پایه ج معاملات تنها در روزهای زوج و با دامنه نوسان نامحدود صورت می‌گرفت.

در سال ۹۸ و با تصویب قوانین و مقررات جدید بازار پایه، به منظور افزایش شفافیت اطلاعات طبقه‌بندی شرکت‌های درج شده در بازار پایه فرابورس ایران در قالب تابلوهای “پایه زرد”، “پایه نارنجی” و “پایه قرمز” صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 1 =

دکمه بازگشت به بالا