انتقاد رئیس انجمن انبوه سازان گلستان از افزایش عوارض شهرداری ها

ریال نیوز : رئیس انجمن انبوه سازان استان گلستان گفت : افزایش عوارض با نیت افزایش درآمد شهرداری ها نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت .

به گزارش ریال نیوز ، سید محمد مرتضوی صبح امروز چهارشنبه در نشست اعضا هیئت مدیره انجمن انبوه سازان با سید محمد رضا سید النگی شهردار گرگان با تاکید بر این‌که شهرداری بایستی جانب احتیاط را در افزایش عوارض ساختمانی رعایت کند، گفت: منابع مالی در پروژه های ساختمانی صرفا بر شروع پروژه متمرکز است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان با اشاره به این که امروز دست سازندگان خالی است افزود: منابع مالی در پروژه های ساختمانی صرفا بر شروع پروژه متمرکز است و هر چه پیش میرویم این منابع کاهش می یابد.

وی گفت: در جریان و در انتهای روند ساخت و ساز شاهد اُفت ۵۰ درصدی سرمایه گذاری هستیم که ۴۰ درصد آن مربوط به تورم است.

وی توضیح داد: پروژه های ساختمانی آغاز می شوند اما در جریان ساخت، منابع لازم تامین و تسهیل نمی شود که این شرایط پروژه های دولتی و نهضت ملی را تحت تاثیر قرار داده و با خطر شکست مواجه می کند.

وی با تاکید به این‌که افزایش عوارض با نیت افزایش درآمد شهرداری ها نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت، تصریح کرد: بهترین راه، تسهیل گری و تعامل بوده و نباید صرفا به دنبال افزایش عوارض بود.

مرتضوی با تاکید به این‌که باید جانب احتیاط در افزایش عوارض رعایت شود، گفت: شهرداری بایستی تلاش کند میل و رغبت به ساخت و ساز را افزایش دهد تا به تبع آن درآمد شهرداری افزایش یابد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان پیشنهاد مشارکت سازندگان در پروژه های شهرداری را هم در این جلسه مطرح کرد و گفت: استفاده از لایحه تشویقی هم می تواند محرک و انگیزه خوبی برای سازندگان ایجاد کند.

مرتضوی در ادامه به لزوم صدور پروانه دو مرحله ای اشاره کرد و ادامه داد: لازم است قبل از ورود سازندگان به پروسه خدمات نظام مهندسی، یک پروانه اولیه صادر شود.
به گفته وی، در بسیاری از استان ها پروانه دو مرحله ای صادر می شود.

وی گفت: نظام مهندسی با توجه به اختیاراتی که از سمت شهرداری اخذ کرده است به صورت کاملا غیر قانونی، انبوه سازان را الزام به انعقاد قرارداد با این سازمان کرده که طی آن ۴۰ درصد پیش پرداخت و ۵ درصد هم حق سازمان از سازندگان دریافت می کند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان در خاتمه از شهردار گرگان خواست در جلسات تنظیم عوارض، برخی از اعضا انجمن انبوه سازان هم حضور داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دو =

دکمه بازگشت به بالا