پوتین انتشار اخبار جعلی در این کشور را در ارتباط با بیماری کرونا محکوم کرد

به گزارش ریال نیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از انتشار اخبار جعلی درباره شیوع کرونا در این کشور انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پوتین روز چهارشنبه گفت انتشار اخبار جعلی درباره شیوع کرونا در روسیه از خارج از این کشور و با هدف هراس افکنی صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهور روسیه افزود، دولت باید اطمینان یابد درخصوص وضعیت شیوع این بیماری، به‌طور صحیحی به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

از زمان انتشار بیماری «کووید-۱۹» در جهان، برخی از کشورهای غربی تلاش کرده‌اند از آن به‌عنوان ابزاری سیاسی علیه رقبای خود استفاده کنند.

در مقایسه با تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین، تعداد بسیار کمی در کشورهای دیگر به کروناویروس جدید که اخیرا توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام شده، گرفتار آمدند. اما میلیون‌ها نفر از مردم جهان در معرض اطلاعات غلط، شایعه‌ها و حتی هراس‌افکنی درباره این ویروس قرار گرفته‌اند. این اشاعه ترس و نگرانی از این ویروس را شاید بتوان «کروناهراسی» نام گذاری کرد.

روزنامه «گاردین» به شایعه‌پراکنی و کروناهراسی در رسانه‌های جریان اصلی انگلیس پرداخته و توضیح داد: «نیمی از ۱۰ لینک پر اشتراک از اخبارهای کروناویروس به زبان انگلیسی در فیسبوک طی ماه ژانویه، مبالغه‌آمیز، هراس‌افکنانه و در برخی موارد مقالات گمراه کننده بودند… یکی از این مقالات آشکارا گمراه‌کننده، مطلب روزنامه دیلی‌میل بود که می‌گفت شیوع کروناویرس به دلیل خوردن سوپ خفاش توسط مردم چین بود که ۹۶ هزار بار در فیسبوک به اشتراک گذاشته شد».

شیوع این ویروس در آلمان نیز باعث شده که مردم با نگرانی برای خرید ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده به داروخانه‌ها هجوم برده و ذخایر این تجهیزات بهداشتی را با کمبود مواجه کنند.

همچنین به دنبال مرگ دومین آمریکایی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و ترس شهروندان این کشور و هجوم به فروشگاه‌ها برای خریدن ماسک، مقامات بهداشت این کشور مدام از شهروندان آمریکایی می‌خواهند از خرید ماسک جز موارد ضروری اجتناب ورزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + سه =

دکمه بازگشت به بالا