پیام تبریک مقامات جهان به رئیسی

ریال نیوز : مقامات کشورهای مختلف جهان پیروزی «سیدابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند و آن را نشانه عظمت ایران دانستند.

به گزارش ریال نیوز ، مقامات کشورهای مختلف جهان پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند. در همین ارتباط، «برهم صالح» پیامی را خطاب به رئیس جمهور منتخب ایران صادر کرد.

پیام تبریک جنبش جهاد اسلامی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) در بیانیه‌ای ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را نمونه موفق دموکراسی دانست.

در این بیانیه آمده است: «جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مردم ایران و رهبر عالی انقلاب اسلامی سید علی خامنه‌ای پایان انتخابات و موفقیت‌آمیز بودن یک تجربه دموکراسی در کشوری که به علت سیاست‌ها و مواضع ثابت خود با تهدیدات بزرگی مواجه است را تبریک می‌گوید.

در این بیانیه ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی آمده است که جهاد اسلامی اطمینان دارد که حمایت ایران از موضوع فلسطین ادامه خواهد داشت و سیاست ایران در قبال رنج مردم فلسطین و حمایت از حقوقشان ثابت است.

جهاد اسلامی تأکید کرد که انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی‌اش به تعهد خود برای التزام به دموکراسی پایبند بوده و این در حالی است که جمهوری اسلامی در سایه تهدیدات و محاصره به سر می‌برد.

هیثم بن طارق سلطان عمان

هیثم بن طارق سلطان عمان در پیامی به سید ابراهیم رئیسی، پیروزی اش در اانتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

ال هام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان

رئیس جمهوری آذربایجان انتخاب سید ابراهیم رئیسی را تبریک گفت و روابط دو کشور را راهبردی خواند و افزود: فرصت های فراوانی برای گسترش روابط دوجانبه و همکاری منطقه ای پیش روی دو کشور قرار دارد.

سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان

«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به ایشان تبریک گفت و اعلام کرد: ارمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه کنونی و گفت‌وگوی سازنده با ایران ارزش قائل است. امیدوارم روابط دوستانه و گرم ایران و ارمنستان، با تلاش مشترک، در تمام حوزه‌ها گسترش و توسعه یابد و پویایی مثبتی برای سطح جدید کیفی روابط میان دو ملت ثبت شود.

پیام تبریک محمد بن راشد ال مکتوم نائب رئیس امارات

محمد بن راشد آل مکتوم نائب رئیس امارات، نخست وزیر، وزیر دفاع و حاکم دبی، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

وی اعلام کرد: به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک عرض می کنیم.

نائب رئیس امارات ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور امارت و ایران شاهد توسعه و شکوفایی روز افزون شود.

پیام تبریک اردوغان

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با ازسال پیامی به سید ابراهیم رئیسی، پیروزی رئیس جمهور منتخب مردم ایران را به وی تبریک گفت.

در این پیام آمده است: رئیس جمهور منتخب ملت ایران، انتخاب حضرتعالی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران برآمده از انتخابات روز گذشته را صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

امیدوارم که نتایج انتخابات، منشاء خیر و برکت برای مردم کشور دوست و برادر ایران باشد. با اعتقاد بر اینکه، در دوره ریاست جمهوری شما سطح همکاری‌ها میان دو کشور افزایش خواهد یافت، بنای همکاری‌های آتی اعلام آمادگی می‌نمایم.

پس از دوران کرونا به منظور شرکت در نشست شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه، به تهران سفر خواهم کرد.

در سمت جدید، برای شما آرزوی موفقیت داشته و امیدوارم که همکاری‌های میان دو کشور در دوران تصدی شدی در تمامی سطوح افزایش یابد. همچنین برای مردم دوست و برادر ایران، آروزی رفاه و سعادت دارم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

سفارت روسیه در تهران به اسپوتنیک اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با صدور پیامی پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته است.

بر اساس این گزارش، در پیام پوتین خطاب به رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران آمده است: مراتب تبریکات صمیمی را به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید.

در این پیام همچنین آمده است: شما می‌دانید که روابط کشورهای ما همواره و به طور سنتی مبتنی بر حسن همجواری بوده است. امیدوارم که فعالیت شما در پست عالی کنونی به توسعه روزافزون همکاری‌های دوجانبه کمک کند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه این پیام آورده است: ما خواستار تعامل مشارکتی در امور بین الملل هستیم و امیدواریم که فعالیت شما در این عرصه به این مسأله کمک کند. بدون شک چنین چیزی منافع ملت‌های ایران و روسیه را تأمین خواهد کرد و موجب ثبات منطقه‌ای می‌شود.

برهم صالح رئیس جمهور عراق

بر اساس این گزارش، صالح در پیام خود خطاب به رئیسی آورده است: پیروزی شما در جریان سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان

از سوی دیگر، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران پیامی را خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر کرده است. او در این پیام آورده است: ایران همانطور که پیشتر عظمت و بزرگی خود در ایستادگی در برابر تحریم‌ها را نشان داده بود، اکنون نیز عظمت خود در برگزاری انتخابات را نشان داد.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق

در همین حال، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت و دولت ایران تبریک گفت و نوشت: موفقیت تجربه دموکراتیک و اجرای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوئیم.

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان در این توئیت ضمن انتشار تصویری از دیدار پیشین خود با سید ابراهیم رئیسی، نوشته است: سَلَامٌ عَلَیٰ إِبْرَاهِیمَ.

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق

از سوی دیگر، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز با صدور پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز با صدور پیامی خطاب به «سید ابراهیم رئیسی» پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

تبریک مقامات کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی «رئیسی» در انتخابات

پیام جنبش حماس

افزون بر این، جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز که اسماعیل هنیه ریاست دفتر سیاسی آن را بر عهده دارد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس در فلسطین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری که طی آن ملت ایران سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کردند، خالصانه خدمت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

در این بیانیه عنوان شده است: جنبش حماس ضمن تبریک انتخاب سید ابراهیم رئیسی از سوی ملت ایران، برای ایشان موفقیت و سربلندی در این سمت و خدمت به جمهوری اسلامی ایران، برآورده کردن خواسته‌های ملت اعم از توسعه، پیشرفت، شکوفایی و رفاه و ادامه مواضع ارزشمند ایران در زمینه همبستگی با ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و حمایت از مقاومت و پایداری فلسطینیان از درگاه خداوند منان را خواستاریم.

پیام جنبش جهاد اسلامی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در حساب توئیتری خود نوشت: «پیروزی برادرم آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبرک می‌گویم.»

وی در ادامه پیام خود افزود: مشتاقانه منتظر همکاری با وی برای تقویت بیشتر روابط برادرانه و صلح، پیشرفت و رفاه منطقه‌ای هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا