پیشنهاد افزایش اعضای شورای شهر تهران

به گزارش ریال نیوز، مرتضی الویری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره افزایش تعداد اعضای شورای شهر در کلانشهرها، اظهار داشت: قانون شوراها در سال 1375 به تصویب رسیده است و در گذر زمان با اشکالاتی این قانون مواجه شده و ما در شورای عالی استان‌ها به دنبال اصلاح این قانون هستیم.

وی بیان داشت: بنابراین انتخابات آینده شوراهای شهر براساس قانون جدید برگزار می‌شود تا اعضای شوراها تحرک بیشتری داشته باشند و به واسطه افزایش تعداد اعضا، عملکرد بهتری را برای شهر خود به جای بگذارند.

الویری با اشاره به اینکه اصلاح قانون شوراهای شهر در حد پیش‌نویس است، گفت: پیشنهاد ما این است که به نسبت جمعیت در کلانشهرهای کشور تعداد اعضاها نیز افزایش یابد به عنوان مثال برای شهر تهران پیشنهاد داده‌ایم که اعضای شورای این شهر به 51 نفر افزایش پیدا کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: در اصل 101 قانون اساسی به جایگاه شورای عالی استان‌ها اشاره کرده‌ است و این شورا باید در حوزه بودجه کشور نیز اظهارنظر داشته باشد و سازمان برنامه و بودجه قبل از اینکه بودجه خود را به دولت ارسال کند باید به شورای عالی استان‌ها برای بررسی کامل بودجه ارسال شود ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده است و به همین دلیل نیز نیازمند اصلاح بعضی از مفاد قانون شوراها هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا