پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی قزوین به سازمان توسعه تجارت

ریال نیوز : رئیس اتاق بازرگانی قزوین در نشست مشترک روسای اتاق‌های بازرگانی ایران بارئیس سازمان توسعه تجارت تشکیل دبیرخانه ارتباط فعالان بخش خصوصی کشور بارایزنان اقتصادی اعزامی سازمان توسعه تجارت در اتاق ایران را پیشنهاد کرد.

به گزارش ریال نیوز، مهدی بخشنده، رئیس اتاق بازرگانی قزوین استفاده از تجربیات فعالان اقتصادی از سوی رایزنان تجاری را ضروری خواند و در این راستا خاطر نشان کرد: پیرو اجرای طرح تشکیل دبیرخانه هماهنگی رایزنان اقتصادی وزارت امورخارجه بابخش خصوصی دراتاق بازرگانی قزوین ،پیشنهاد می شود دبیرخانه‌ای در اتاق ایران شکل بگیرد تا با ۳۰ رایزنی که از طرف سازمان توسعه تجارت اعزام می‌شوند در ارتباط باشد و ظرفیت‌های تجاری هر استان را در اختیار رایزنان قرار دهد.

وی اظهارداشت: اتاق‌های استانی آمادگی همکاری در این حوزه را دارند و درپی سفر دورورزه 24تن ازرایزنهای اقتصادی ایران دردیگرکشورهای جهان به استان قزوین که روزهای 10و11آذرماه سال جاری صورت گرفت،دبیرخانه ارتباط فعالان بخش خصوصی استان قزوین با رایزنان اعزامی وزارت امورخارجه، دراتاق قزوین تشکیل شده است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین ضمن اشاره به جنگ اقتصادی در منطقه تصریح کرد: برای مقابله با این جنگ به سازوکار مناسب جهت حمایت ازتولید واقتصاد داخلی و درونزای کشور نیاز داریم.

در ادامه این نشست مهندس پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت نیز بخشی از فعالیت‌هایی که تاکنون در چارچوب ارتقای سطح روابط تجاری ایران انجام شده را تشریح کرد. هرچند به گفته مهندس غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران امروز شاهد گشایش‌هایی در سازمان توسعه تجارت هستیم؛ اما نباید فراموش کنیم که علاوه بر مشکلات داخلی با موضوعاتی مواجه هستیم که حتی با حل مسائل داخلی قادر به توسعه تجارت نیستیم.

درادامه ،روسای اتاق های کرمان،سنندج ،کرمانشاه،تبریز و شیراز نیز به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا