چه حسابی را برای چه کاری افتتاح کنیم؟

این روش ریسک از بین رفتن یا کم شدن اصل سرمایه را ندارد و در مقایسه با بازارهای سرمایه گذاری دیگر به عنوان کم ریسک‌ترین تلقی می‌شود.
مردم همواره به دنبال آن هستند تا بانکی با معیارهایی که در ذهنشان دارند را پیدا کنند و براساس اولویت مدنظرشان سرمایه خود را در آن بانک سپرده کنند.
یکی از سوالاتی که همواره ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده این است که کدام حساب بانکی برایشان مناسب تر است.
اول باید معیارهای‌تان را بررسی کنید؛ هدف شما از سپرده گذاری چیست؟
آیا قصد دارید هزینه های جاری و روزمره ‌تان را مدیریت کنید؟ به دنیال سپرده گذاری با سود هستید؟ به سپرده تان در کوتاه مدت احتیاج دارید یا به فکر سرمایه گذاری بلند مدت هستید؟ می‌خواهید اجر معنوی از طریق سپرده گذاری کسب کنید؟ قصد دارید برای فرزندتان که به سن قانونی نرسیده حساب پس اندازی افتتاح کنید؟ آیا شریک کاری دارید و لازم است بعضی از هزینه ها را به صورت مشترک بپردازید؟
در ذیل می توانید با انواع حساب بانکی آشنا شوید تا با آگاهی بیش تری برای افتتاح حساب اقدام کنید.
سپرده قرض الحسنه جاری: این حساب از انواع حساب بدون سود محسوب می شود و برای پرداخت وجه در آینده مورد استفاده قرار می گیرد. با این حساب می توانید وجه مورد نظرتان را به اشخاص حقیقی یا حقوقی از طریق صدور چک پرداخت کنید.
حساب قرض الحسنه جاری از طریق چک قابل برداشت است و البته برخی بانک ها امکان استفاده از کارت بانکی و برداشت وجه از این طریق را نیز برای این سپرده قرض الحسنه جاری در نظر گرفته اند. همچنین بعضی بانک‌ها حساب دیگری تحت عنوان«حساب پشتیبان» برای حساب جاری فرد در نظر می‌گیرند تا در صورت کافی نبودن موجودی حساب قرض الحسنه جاری، با برداشت وجه از حساب پشتیبان چک صادره وصول شود.
حساب قرض الحسنه پس انداز: اولین نکته ای که برای این نوع حساب می توان بیان کرد تاکید بر اجر معنوی قرض الحسنه است. این حساب بدون سود بوده و در افتتاح حساب برای افرادی که به سن قانونی نرسیده اند نیز کاربرد دارد معمولاً بانک‌ها برای تشویق افراد به افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز از طریق قرعه کشی جوایزی در نظر می گیرند.
سپرده بلندمدت : اگر برنامه‌ کوتاه مدتی برای اندوخته تان ندارید این حساب می تواند برایتان جذاب باشد. شما در ازای سپرده‌گذاری بلندمدت می‌توانید از بانک‌ عامل سود دریافت کنید. این حساب ها معمولاً دارای قوانینی مثل حداقل موجودی، نرخ شکست و .. هستند که برای دانستن جزئیات بیش‌تر لازم است به شعب بانک‌های عامل مراجعه فرمایید.
سپرده کوتاه مدت عادی: عموماً به این حساب های سپرده سود روزشمار تعلق می‌گیرد و در هر زمان که نیاز به سپرده تان داشته باشید قابل برداشت است. این حساب‌ها اغلب دارای کارت بانکی هستند و از طریق پیش‌خوان های مجازی نیز قابلیت انجام عملیات بانکی را دارند.
این حساب‌ها سود مشخصی دارند اما بعضی بانک‌ها با افزایش میزان سپرده سود آن را افزیش می‌دهند.
اگر تمایل دارید برداشت مکرر داشته باشید و به سپرده تان سود نیز تعلق بگیرد حساب «سپرده کوتاه مدت عادی» را به شما پیشنهاد می کنم.
شما می توانید با افتتاح هرکدام از حساب های بالا به صورت حساب مشترک؛ بسیاری از امور بانکی را به صورت مشترک انجام دهید و از مزایای اشتراک حساب بهره مند شوید. این حساب به افرادی که از سالمند نگه‌داری می کنند و هزینه مشترک می‌پردازند، زوج‌هایی که در اداره زندگی به صورت مشترک هزینه می‌کنند و شرکای تجاری و .. پیشنهاد می شود.

برای افتتاح هرکدام از حساب‌های مورد اشاره در بالا کافی ست با به همراه داشتن مدارک شناسایی(کارت ملی و شناسنامه) و یا مدارک مربوط به اشخاص حقوقی به شعب بانک ها مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا