کارشکنی مسولین وزارت علوم در پرداخت معوقات ۵هزار کارمند آموزش عالی

ریال نیوز : کارشکنی و تاخیر مسولین وزارت علوم بعد از اخذ همه مجوزات و صدور مصوبه مرکز هیات امنا، در پرداخت معوقات افزایش ۵۰% حق و حقوق ۵۰۰۰۰ نفر کارمند وابسته به وزارت علوم در سطح اموزش عالی کشور، توجیه ناپذیر و تلاش مسولین در تداوم نارضایتی هدفمند انان است .

به گزارش ریال نیوز ، لعیا میزبان ،رییس کمیسیون اداری شورای صنفی کارمندان اموزش عالی گفت : منوط کردن پرداخت معوقات افزایش ۵۰% حقوق کارمندان وابسته به وزارت علوم در سطح کشور از اسفند ۹۸ تا بهمن ۹۹ از طبق دستور وزیر علوم از محل اعتبارات سنوات قبل و مانده ۹۹ ( که نقد) است، به پرداخت همسانسازی حقوق اعضای هیات علمی از محل فروش اموال طبق تبصره ۲ بند واو لایحه بودجه ۱۴۰۰ که هنوز تفصیلی ان ابلاغ نشده است ناعادلانه و غیر قانونی است و این گروکشی مسولین وزارت علوم موجب ایجاد نارضایتی عمدی و طراحی شده در زمان انتخابات است که امیدواریم مسولین نظارتی و امنیتی سریعا در رفع ان اقدم شایسته نمایند.
میزبان افزود : وزارت علوم ۱۴ ماه است اعصاب و روان کارمندان را تضعیف نموده و با تصمیم ناعادلانه و تبعیض بین ۸۵۰۰۰ نفر کارمندان و ۲۴۰۰۰ نفر اعضای هیات علمی در سطح اموزش عالی سعی در ایجاد نفاق و تفرقه بین دو رکن اجرای- اداری و اموزشی – پژوهشی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم را دارند تا جایی که با همراهی سازمان برنامه و بودجه نام کارمندان را از همسانسازی با کارمندان غیر بالینی وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ حذف نمودند و هنوز بعد از ۱۳ نامه رد و بدل شده بین وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه و حتی بعد از اقرار وزیر علوم به اعتبار موجود تا پایان سال ۹۹ که قبلا منکر ان بودند و به بهانه عدم اعتبار در این خصوص اقدامی نمیکرند !!! ،معوقات افزایش حقوق ۵۰% مربوط به بخشنامه های ۱۳۹۸ ابلاغی ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه را به کارمندان پرداخت نکردند .
میزبان ادامه داد : کارمندان پیگیر تساوی حقوق با اعضای هیات علمی نیستند اما مانند اعضای هیات علمی پیگیرحقوق تضییع شده خود و همسانسازی حقوق و مزایای خود با کارمندان وزارت بهداشت به عنوان دو وزارت امنایی هستند .
وی افزود به همان دلایلی که یک عضو هیات علمی نیاز به برابری حق و حقوق خود با هیات علمی وزارت بهداشت را دارند کارمندان اموزش عالی نیز به همان دلایل نیاز به همسانسازی حقوق و مزایای خود با کارمندان وزارت بهداشت را به عنوان دو وزارت زیر نظر ماده ۱ قانون احکام دائمی توسعه را دارند .
وقتی مصوب شده هیات علمی های اموزش عالی با هیات علمی های غیر بالینی وزارت بهداشت همسان حقوق و مزایا دریافت کنند چرا کارمندان دو وزارت در دریافت حقوق با کارمندان وزارت بهداشت همسانسازی نشوند.
میزبان گفت : متاسفانه عدم مشارکت دادن کارمندان در تصمیم گیری و تصمیم سازی و نگرش قشری و ویژه طلبی در نظام اموزش عالی توسط مسولین وزارت علوم و مسولین کشور که اکثرا هیات علمی هستند و همدیگر را فقط درک می کنند حق و حقوق کارمندان را در طی ۱۰ سال گذشته تضیبع نموده است. از ناکارامدی مسولین فعلی است که وزیر در راسش ۷ کارت زرد از مجلس دهم و یازدهم دریافت کرده است؟ این نشان عدم اهمیت اموزش عالی در دیدگاه دولتمردان فعلی است .
وی افزود : عملکرد مسولین وزارت علوم در یک سیستم علمی و آموزشی با روح و یک سیستم پویا مغایر است و اکنون در صدد ایجاد اختلاف بین دو رکن مهم در دانشگاهها هستند

لعیا میزبان افزود : همانطور که رهبر معزز در اغاز سال ۱۴۰۰ فرمودند باید در سال جدید مانع زدایی از اجرای مصوبات قانونی نماییم کارمندان اموزش عالی دروزهای پایانی مسولیت ، مسولین وزارت علوم و روسای دانشگاهها در این راستا به شرح زیر خواهان حق و حقوق قانونی و تضییع شده خود و رفع موانع ان هستند و امیدواریم مسولین امنیتی و بازرسی و نظارتی به این امور رسیدگی عاجل نمایند زیرا در صورت عدم پرداخت معوقات ۵۰% افزایش حقوق ، اعتراض های صنفی درون دانشگاهی شکل خواهد گرفت تا رسانه های داخل کشور بلکه بتوانند صدای کارمندان ساعی و مظلوم در اموزش عالی را به رهبر معزز برسانند زیرا تلاش کارمندان برای رساندن صدای مظلومیت خود به رهبر گرانقدر بجایی نرسیده است و کارزار امضا شده کارمندان و تقدیمی به دفتر ایشان در بازگشت به وزارت علوم برای پاسخگویی متاسفانه در وزارت علوم بایگانی شده است !!!!

۱. پرداخت فوری معوقات افزایش ۵۰%حقوق کارمندان (از اسفند ۹۸ الی بهمن ۹۹)
۲. ساماندهی و پرداخت حق مدیریت های کارمندان طبق ماده ۲۰ ایین نامه با افزایش ۵۰% از اسفند ۹۸ به درصدی از حق مدیریت روسای دانشگاهها
لازم به ذکر است حق مدیریت روسای دانشگاههای کشور باید همتراز با حق مدیریت معاونین وزیر در حوزه ستادی تعریف و افزایش یابد تا اختلاف حق مدیریت دریافتی کارمندان در سطح کشور تصحیح شود

۳. جایگاه شوراهای صنفی کارمندان دردانشگاهها و حوزه ستادی تعریف شود.
۴. همسانسازی کارمندان اموزش عالی وابسته به وزارت علوم با کارمندان وزارت بهداشت طبق بند ی ماده ۷ اهداف و وظایف هیات های امنا مصوب گردد.

۵. افزایش ۵۰% حقوق کارکنان شرکتی شاغل در پست های بلاتصدی از محل کاهش یا افزایش قرارداد پیمانکاران اقدام عاجل گردد.
۶. تبدیل وضعیت همکاران قراردادی و شرکتی شاغل در پست های بلا تصدی طبق ماده ۹ ایین نامه و از محل مجوزهای ابلاغی هیات وزیران سال ۹۱ و مصوبه دو امضایی معاونین ریاست جمهوری اقدام عاجل گردد.
۷.ساختارجدید حوزه ستادی وزارت علوم مجددا بازنگری و پست های کارشناس مسولی کارمندان مجددا احیا گردد و مسولین امر طبق ماده ۱ قانون احکام دائمی به ایین نامه های اداری مالی و تشکیلاتی خود توجه کنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفده =

دکمه بازگشت به بالا