عملیات اجرایی تامین آب آشامیدنی ۹۶ روستای قزوین

ریال نیوز : کلنگ عملیات اجرایی پروژه تامین آب آشامیدنی ۹۶ روستای استان قزوین در قالب پنج مجتمع آبرسانی روستایی، توسط سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) این استان به زمین زده شد.

به گزارش ریال نیوز، این پروژه از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران و به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) در مناطق روستایی این استان در مدت زمان ۳۰ ماه اجرا می شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم گفت: سپاه همه هویت خود را از مردم می داند و امروز هیچ مسوولی در جمهوری اسلامی حق ندارد برای خدمت به مردم منت بگذارد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی افزود: مردم با عظمت ایران بدون هیچ نگاه حزبی و سیاسی قابل تکریم هستند و سپاه برای همه مردم جان خود را فدا می کند.

وی به حضور مردم در صحنه های مختلف اشاره کرد و یادآورشد: مردم در روزهای سخت، امام و انقلاب را یاری کردند، در روزی که همه دشمنان برعلیه امام (ره) و انقلاب بودند و بعد از جنگ هر کجا گره ای وجود داشت مردم حضور داشته و حتی در بسیاری از مواقع مردم از مسوولین جلوتر بودند.

سردار آتانی اضافه کرد: امروز هیچ مسوولی در جمهوری اسلامی حق ندارد برای خدمت به مردم منت بگذارد، مردم با عظمت ایران بدون هیچ نگاه حزبی و سیاسی قابل تکریم هستند و سپاه برای همه مردم جان خود را فدا می کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین به اجرای طرح های مشارکتی اشاره کرد و گفت: پروژه های مشارکتی را باهم شروع و با هم به اتمام می رسانیم و اگر بین راه کسی به هر دلیل نتوانست ادامه دهد، دستگاه های همراه ادامه دهنده مسیر باشند.

وی خاطر شان کرد: امروز مشکلات کشور را می شناسیم و لازم است با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب با عزم راسخ برای حل آنها اقدام کنیم.

سردار آتانی ادامه داد: توقع ما این است که مسوولان به مردم قول دهند که هر پروژه ای را با مشارکت سپاه و دستگاه های دیگر انجام می دهند، وقتی کلنگ زنی انجام می گیرد تا انتهای کار حضور فعال داشته و پای کار باشند و پروژه ها را در کمتر از موعد مقرر به اتمام برسانند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت : به منظور رفع محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار، ۱۰ هزار پروژه آبرسانی در روستاهای کشور تا پایان دولت سیزدهم اجرا می‌شود.

فاطمه محمدبیگی تصریح کرد: با شروع مجلس یازدهم، یکی از چالش های مهم، اجرای مجتمع های آبرسانی به روستاها بود و در نشست های برگزار شده با بسیج سازندگی به این نتیجه رسیدیم که باید طرح نهضت آبرسانی را اجرا کنیم.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح در سال گذشته با تخصیص اعتبارات خوبی به قرارگاه امام حسن (ع) در دستور کار قرار گرفت و در جلساتی که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد مقرر گردید سالانه ۱۰ هزار پروژه آبرسانی روستایی در کشور اجرا شود.

محمدبیگی یادآور شد: در سطح آبرسانی روستایی تلاش می کنیم از ۲۵ درصد پوشش به ۹۰ درصد در دولت سیزدهم برسیم و در تمام استان ها به همت سپاه، بسیج مقتدر و اداره آب شاهد خدمت رسانی به مردم باشیم.
این نماینده مجلس تاکید کرد: خدمت به مردم، هدف ما بوده و همه شأن و کرامت ما خدمت رسانی به مردم و رفع مسائل و مشکلات آنها است و امیدواریم با اجرای این پروژه در ۹۶ روستای استان که به دست سبزپوشان سپاه و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان شاهد آبرسانی سالم شرب به روستاهای هدف باشیم.

وی اضافه کرد: با این اقدام زیست روستای ما تکمیل خواهد شد و موجب مهاجرت معکوس و رونق مشاغل خانگی در بستر پروژه های روستایی خواهد شد.

محمدبیگی همچنین خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس برای ارتقای سلامت مردم تلاش خواهند کرد و آسایش مردم برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

در ابتدای مراسم مذکور نیز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ضمن ارائه گزارشی گفت: در اجرای این پروژه کار آبرسانی به ۹۶ روستا در استان قزوین را که دارای مشکلات حوزه آب اشامیدنی هستند با اعتباری بالغ بر ۲۳۹۷ میلیارد ریال در سطح استان قزوین عملیاتی خواهد شد.

داراب بیرنوندی ادامه داد: در این پروژه پنج مجتمع آبرسانی شامل الموت، ضیاآباد ۱ و ۲، ماهین، قاقازان، فارسجین، برای روستاهای هدف که دارای مشکل آب هستند ساخته خواهد شد و با اجرای این پروژه‌ها ۳۲ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

وی در پایان با توجه به مشکلات و هزینه ی فراوان سرمایه گزاری اظهار امیدواری کرد که مردم با مصرف صحیح در هرچه پایدار شدن این خدمات، سهیم باشند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − سه =

دکمه بازگشت به بالا