کرونا صنف مبل سازان را نابود کرد!

به گزارش ریال نیوز، علیرضا عباسی با اشاره به وضعیت بازار مبلمان اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در اواخر سال ۹۸، فعالان این صنف به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را تعطیل کردند و با ادامه این بیماری تاکنون، رکود در بازار مبلمان ادامه یافته است.

اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران تصریح کرد: عمده افزایش قیمت مبلمان مربوط به گران فروشی مواد اولیه و ممنوعیت واردات پارچه است که با انحصاری شدن آن قیمت‌ها رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ضعف نظارت و توزیع نامناسب مواد اولیه قیمت مبل را افزایش داده است، اظهار کرد: علاوه بر روند صعودی قیمت مواد اولیه مانند، فوم، پارچه و نئوپان افزایش یافته است و با وجود نوسان در مقاطعی به دلیل چسبندگی افزایش قیمت، قیمت نهایی مبلمان کاهش پیدا نکرد.

عباسی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید در واحد‌های مبلمان سازی اظهار کرد: علاوه بر کاهش ظرفیت تولید، به دلیل کاهش قدرت خرید، تعمیرات مبل افزایش یافته است.

اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران تصریح کرد: حمایت دولت از بخش‌های تولیدی محدود به حمایت‌های ستادی ملی کرونا است، دریافت تسهیلات با سود ۱۲ درصد با توجه فروش کم در بازار و هزینه‌های مالیات و بیمه توجیه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه میزان فروش مبلمان به نسبت سال‌های گذشته کاهش داشته است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته پیش از شروع سال جدید میزان فروش مبلمان افزایش پیدا می‌کرد، اما در سال جاری و به نسبت مدت مشابه شاهد کاهش ۵۰ درصدی فروش در بازار هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا