کمبود شکر برای صنف و صنعت صحت ندارد

به گزارش ریال نیوز؛ بهمن دانایی با تاکید بر اینکه شرایط ذخایر شکر برای تامین نیاز کشور مناسب است، اظهار کرد: در انبار تولیدکنندگان داخلی و همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران به مقدار کافی شکر وجود دارد و خانوار و همچنین صنف و صنعت نباید نگرانی در اینباره داشته باشند.

وی یادآور شد: به زودی برداشت چغندر قند داخلی آغاز خواهد شد و با تولید شکر داخلی میزان ذخایر این کالا افزایش می‌یابد.

دانایی زمان آغاز برداشت چغندر قند و تولید شکر داخلی را نیمه شهریورماه جاری عنوان کرد.

به گفته وی؛ پیش بینی می‌شود میزان تولید شکر کشور در سالجاری به 1 میلیون و 300 هزار تن برسد.

دانایی در پاسخ به این پرسش که قیمت شکر تولید داخلی چقدر خواهد بود، گفت: در خردادماه سالجاری قیمت هر کیلوگرم شکر داخلی برای مصرف خانوار  6 هزار و 300 تومان و برای صنف و صنعت 6 هزار و 700 تومان تعیین شد.

وی قیمت قبلی هر کیلوگرم شکر را 4050 تومان عنوان کرد.

دانایی تاکید کرد: با توجه به افزایش 58 درصدی نرخ خرید تضمینی چغندر قند و هزینه تولید، افزایش قیمت هر کیلوگرم شکر از 4050 تومان به  6 هزار و 300 تومان طبیعی است.

وی درباره تامین و قیمت شکر وارداتی نیز گفت: ثبت سفارش انجام شده و نیاز کشور به شکر واردتی نیز تامین شده است.

دانایی اضافه کرد: با توجه به نرخ جهانی شکر، قیمت تمام شده هر کیلوگرم شکر وارداتی به 8 هزار تومان می‌رسد، اما شرکت بازرگانی دولتی ایران با عرضه دخایر خود اجازه افزایش قیمت شکر وارداتی را به بیش از 7 هزار تومان نخواهد داد.

در اعلام نیاز کشور به شکر اختلاف نظر بین وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی وجود دارد. وزارت جهاد کشاورزی میزان نیاز سالیانه کشور به شکر را 2 میلیون و 200 هزار تن اعلام می‌کند در حالی که بخش خصوصی میزان نیاز به این کالا را 2 میلیون و 800 هزارتن تا 3 میلیون تن می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شش =

دکمه بازگشت به بالا