کمک جدید ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

ریال نیوز : رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنانی از کمک جدید ۸۰۰ میلیون دلاری این کشور به اوکراین خبر داد.

به گزارش الجزیره، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری‌ام یک کمک امنیتی جدید به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص دادم.

رییس جمهور آمریکا در این خصوص گفت: از اختیارات ریاست جمهوری خود برای فعال کردن کمک ۸۰۰ میلیون دلاری اضافی به اوکراین و در مجموع به ارزش یک میلیارد دلار استفاده کردم. ایالات متحده این هفته کمک های دفاعی خود به ارزش یک میلیارد دلار را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن در این باره ادعا کرد: جهان در عزم خود برای تحمیل بهای سنگین به پوتین برای آنچه در اوکراین مرتکب شده است متحد است! ما با متحدان خود تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده ایم، اما بعداً شدیدتر خواهند شد. ما کمک های نظامی به اوکراین را قبل از جنگ روسیه در این کشور آغاز کردیم.

وی در این باره اضافه کرد: پس از حمله روسیه به اوکراین، ما ۳۵۰ میلیون دلار کمک نظامی به کی یف ارائه کردیم. من از اختیارات ریاست جمهوری خود برای ارائه یک میلیارد دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین استفاده کردم.

جو بایدن مدعی شد: پوتین در حال ایجاد ویرانی عظیمی در اوکراین است! ما مصمم هستیم که پوتین بهای آن را پرداخت کرده و لذا اقتصاد روسیه را بی ثبات خواهیم کرد. برای دفع حمله روسیه تسلیحات بیشتری به اوکراین می فرستیم. ما سلاح‌ها، تانک‌ها و هواپیماهای مختلف را برای مقابله با تهدید روسیه در اختیار اوکراین قرار می‌دهیم. ما تصاویری را از طریق ماهواره در اختیار اوکراین قرار دادیم که به مقابله با حمله (روسیه) کمک کرد. به اوکراین برای دستیابی به سامانه‌های دفاع هوایی کمک می کنیم.

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: کمک به اوکراین شامل ۸۰۰ سامانه دفاع هوایی و ۹ هزار سامانه ضد زره است. همکاری خود را با شرکا و متحدان خود تشدید خواهیم کرد تا با هدف منزوی کردن اقتصاد روسیه، پیچ ها را بر اقتصاد این کشور سفت کنیم.

بایدن در ادامه دستوری را برای ارائه کمک نظامی اضافی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین امضا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا