کوچ ۴۰ درصدی مشاوران املاک به اسنپ و تپسی

به گزارش ریال نیوز، در بیش از ۱۳ ماه گذشته و با شیوع ویروس کرونا در کشور، آینده و امنیت شغلی بسیاری از مشاغل تحت تاثیر قرار گرفته و ضررهای هنگفتی به اصناف وارد شده است.

امسال نیز پس از اتمام تعطیلات ۲ هفته ای نوروزی، بار دیگر اصناف مجبورند بین ۱۰ تا ۱۴ روز را در تعطیلی اجباری به سر برند که این مساله موجب ضرر مضاعف مشاغل خواهد شد.صنف مشاوران املاک نیز همانند سایر مشاغل ملزم به تبعیت از این موضوع هستند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با خبرآنلاین ، درباره تاثیر تعطیلات کرونایی بر فعالیت اعضای این صنف در پایتخت گفت: شیوع کرونا بر روی فعالیت همه مشاغل و اصناف تاثیر منفی بسیار گذاشته و آسیب زده است و دولت باید در مورد اخذ مالیات ، نظری به اصناف می کرد.

مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: متاسفانه در این مدت دولت نظری به اصناف نداشته و شاهد کم لطفی دولت در این زمینه بوده ایم به طوری که شاغلان این بخش بیش از پیش تحت فشار بوده و هستند.

وی عنوان کرد: تعطیلی ۲ هفته اصناف به اجبار ستاد مقابله با کرونا موجب ضررهای هنگفت به اعضای صنف مشاوران املاک خواهد شد.

وی تصریح کرد: اداره کردن مجموعه و دفاتر مشاوران املاک پس از ۱۰ تا ۱۴ روز شرایط سختی را ایجاد می کند زیرا بسیاری از مشاوران املاک دستمزد ثابت نداشته و بابت انجام معاملات درصد و پورسانت می گیرند و این تعطیلات سبب ضرر مالی این افراد می شود.

۴۰درصد مشاوران املاک، راننده اسنپ و تپسی شدند

خسروی گفت: متاسفانه این شرایط سبب می شود تا تعداد بیشتری از همکاران ما و مشاوران املاک برای گذران زندگی جذب فعالیت به تاکسی های اینترنتی و اسنپ شوند.

وی تاکید کرد: اکنون ۳۵ تا ۴۰ درصد از همکاران و مشاوران املاک به دلیل کسادی بازار ناشی از شیوع کرونا، جذب اسنپ و تپسی شده اند.

قلی خسروی بیان کرد: متاسفانه ضرری به این صنف وارد شده که غیرقابل جبران است.

ابطال ۳۰ درصد از پروانه های کسب دفاتر مشاور املاک

وی اظهار کرد: حدود ۲۸ تا ۳۰ درصد از اعضای این صنف که بیشتر آنها مستاجر بوده اند، انصراف داده و نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام کرده اند.

بازار مسکن دچار گیجی شده است

وی درباره وضعیت بازار مسکن در ۳ هفته ای که از سال ۱۴۰۰ گذشته، توضیح داد: اکنون همه منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نتایج آن هستند در نتیجه در بازار مسکن، خریداران در انتظار کاهش نرخ ها بوده و فروشندگان منتظر افزایش قیمت ها هستند.

قلی خسروی تاکید کرد: اکنون بازار دچار گیجی شده و ثباتی در این بازار مشاهده نمی شود و تحت این شرایط خریداران و فروشندگان منتظرند که امیدوارم دوران انتظار آنها سریعتر به اتمام برسد.

وجود اصل اجبار بر خرید در بازار مسکن

وی درباره نحوه و میزان معاملات در بازار مسکن بیان کرد: در این مدت شاهد انجام خرید و فروش ملک بودیم اما باید توجه داشت کسی که قرار بود خانه ۴ خوابه بخرد به خانه ۳ خوابه رضایت داد و خریدار خانه ۳ خوابه ناچار به خرید خانه ۲ خوابه شد و کسی که به دنبال خرید خانه تک خوابه بود، مجبور به رهن خانه شد.

وی تصریح کرد: انجام معاملات نشان دهنده رونق بازار نیست بلکه در اصل ناشی از اجبار به خرید در این بازار بوده است.

میانگین قیمت ملک در تهران ۲۵ تا ۲۷ میلیون تومان

خسروی درباره میانگین حداقل و حداکثر مسکن در شهر تهران توضیح داد: میانگین قیمت مسکن در شهر تهران اکنون برابر با ۲۵ تا ۲۷ میلیون تومان به ازای هر متر مربع مسکن است.

وی ادامه داد: خرداد سال گذشته اعلام شد که ۴۸ درصد بر قیمت خانه افزوده شده و این مساله سبب شد تا قیمت مسکن ۹۰ درصد بالا رفت.

وی تصریح کرد: سال گذشته با کمک رسانه ها، توانستیم اخبار کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت ملک را پخش کنیم و این مساله موجب تعادل نسبی بازار شد.

وظایف دولت سیزدهم در قبال بازار مسکن

قلی خسروی افزود: امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد ایجاد تعادل در بازار مسکن باشیم.

وی تاکید کرد: اگر دولت سیزدهم بتواند ماده ۳۱ قانون اساسی و ساخت و مین مسکن برای دهک های پایین جامعه را رعایت کند، مسلم بدانید اوضاع این بازار بهبود می یابد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: هرگاه نسبت به ساخت مسکن اقدام نشده و یا مانع ساخت و ساز شده ایم در اصل بحران ساخته ایم البته هرجا دولت به بخش خصوصی نگاه نکرده، به حتم هم خودش و هم مردم ضرر کرده اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 16 =

دکمه بازگشت به بالا