گران خری مرغ از ترکیه و برزیل

ریال نیوز : بررسی ها نشان می دهد که گران خریدن عجیبی در ماجرای واردات مرغ از ترکیه و برزیل اتفاق افتاده است.

به گزارش ریال نیوز، پس از 3 سال توزیع رانت به اسم واردات کالاهای اساسی، حالا کشور از صادرکننده مرغ به واردکننده تبدیل شده و بررسی قیمت های وارد شده هم نشان می دهد که داستان رانت و فساد ارز ترجیحی را پایانی نیست.

درحالیکه از برزیل می توان مرغ وارداتی را با قیمت کمتر از 90 سنت تهیه کرد، بررسی های تحریریه نشان می دهد برای واردات مرغ از برزیل 1 یورو و 73 سنت و از ترکیه 1 یورو و 66 سنت و در خرید دیگری 1 یورو و 64 سنت برای خرید هر کیلو مرغ هزینه شده است که فاصله چشمگیری با قیمت واقعی بازار آمریکای جنوبی دارد.

ظاهرا برای خرید که مجوز آن به 120 هزار تن افزایش داده شده اقدام به برگزاری مناقصه! از میان شرکت های واردکننده شده است که البته در فضای عمومی اطلاعات چنین مناقصه ای یافت نشد. نتیجه این که چنین مناقصه ای در عمل منجر به گرانتر شدن مرغ وارداتی شده و سود لایه های واسطه هم به قیمت خرید اضافه شده است که نشان می دهد دولت باید راسا اقدام به خرید می کرد و نیازی به حضور واسطه ها نبود!

گران شدن قیمت را مقام های دولتی به افزایش قیمت ها در ترکیه پس از انتشار خبر خرید 50 هزار تنی ایران نسبت می دهند که نمی توانند توضیح دهنده گران خریدن اتفاق افتاده باشد!

هر روز ادامه پرداخت دلار 4200 تومانی معنایی جز زیان، فساد و رانت ندارد و دولت رئیسی می باید در همان روز نشستن بر صندلی ریاست جمهوری به پرداخت دلار فسادزای 4200 تومانی پایان دهد. سیاستی که باعث شده است هم برای نهاده موردنیاز برای تولید مرغ ارز 4200 تومانی تخصیص داده شود و هم برای واردات مرغ! که نمای جالبی از مدیریت کشور را نشان می دهد.

مجلس شورای اسلامی اگر تکلیف تمام بیش از 65 میلیارد دلار ارز ترجیحی را روشن نکرده و تعیین تکلیف نکند، بزرگترین ترک فعل تاریخ مجالس ایران را رقم زده است.

منبع : تحریریه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا