گروسی خواستار دیدار با وزیر خارجه ایران شد

ریال نیوز : مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی از لزوم گفتگو با وزیر خارجه ایران در ارتباط با برنامه هسته ای صلح آمیز تهران سخن گفت.

به گزارش فایننشیال تایمز، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه گفت: به ملاقات با وزیر امور خارجه ایران نیاز دارم تا در خصوص پیشنهادات برای تقویت برنامه نظارت صحبت کنم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه اضافه کرد: من نتوانستم با وزیر خارجه ایران صحبت کنم. باید در سطح سیاسی این تماس را داشته باشم. این امر ضروری است تا بتوانیم یکدیگر را درک کنیم.

این در حالیست که «رافائل گروسی» پیشتر به واشنگتن سفر کرد و در آنجا با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

گروسی پیش از نشست با وزیرخارجه آمریکا، دستورکار خود با او را فشرده توصیف کرد.

از سوی دیگر، «آنتونی بلینکن»، پیش از دیدار و گفتگو با مدیرکل آژانس گفته بود: آمریکا قویاً از کار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت می‌کند. کمک به حفظ صلح و ثبات بین‌المللی بسیار مهم است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از سفر به واشنگتن، در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرده بود که وی با وزیر خارجه آمریکا و جیم ریش عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا دیدار و در مورد برجام، راستی‌آزمایی هسته‌ای، تغییرات اقلیمی، امنیت هسته‌ای و کمک آمریکا به آژانس در مورد بهداشت و توسعه، مذاکره خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =

دکمه بازگشت به بالا