۱۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین در سیاک ثبت شد

ریال نیوز : سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان در سامانه یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک) به ثبت رسیده است.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین احمد مستخدمی افزود: این طرح در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، تهیه نقشه‌های اراضی کشاورزی و سایر واحدهای تولیدی نرم افزار پایگاه اطلاعات مکانی، طراحی و امکان رقومی سازی و جمع آوری و ورود اطلاعات به صورت وب سرویس اجرا می شود.

وی با بیان این که این طرح با نظارت و هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان اجرا می شود اظهار داشت: تاکنون در سطح ۳۴۵ هزار و ۳۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی اطلاعات اراضی در سامانه ترسیم شده که از این میزان ۱۸۶ هزار و ۴۸۷ هکتار حاصل از ترسیم قطعات کشاورزی توسط کارشناسان پهنه و ۱۵۸ هزار و ۸۲۳ هکتار اراضی کشاورزی کاداستر تایید شده است.

سرپرست مدیر یت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: برنامه‌ریزی برای دریافت اطلاعات موثر در مدیریت کشاورزی ، برنامه ریزی برای کشت محصولات، تولید محصولات کشاورزی و مقابله با مخاطرات به هنگام حوادث غیر مترقبه از مزایای اجرای این طرح است.

وی همچنین دسترسی سریع و آسان به آمار و اطلاعات اراضی و پهنه های کشاورزی با جزئیات و هوشمندسازی آنها و برنامه ریزی بهتر برای مدیریت منابع از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در این سامانه است.

مستخدمی اضافه کرد: با اجرای کامل این ‏طرح، در کمترین زمان ممکن اطلاعات جامع و دقیقی برای برنامه‌ریزی حوزه کشاورزی در سطح استان و کشور در اختیار خواهد ‏بود.‏

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا