۲۲هزار صندلی برای پرواز های نوروز

به گزارش ریال نیوز، رضا جعفرزاده در گفت‌و‌گو با فارس درباره صدور مجوز پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العادهبرای ایام‌نوروز، اظهار داشت: در طرح نوروزی سال ۹۸ از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا فروردین تا ۱۵ فروردین ۹۸ نزدیک به ۲۱ هزار پرواز داخلی و خارجی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این رقم شامل پروازهای فوق‌العاده و برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی است.

جعفر‌زاده بیان کرد: از ۲۱هزار پرواز، تعداد یک هزار و ۵۱۰ مجوز پرواز فوق‌العاده و بقیه مجوز پرواز برنامه‌ای است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: تا شروع پرواز‌های نوروزی و حتی در طول انجام پروازهای نوروز، احتمال افزایش‌ میزان پرواز‌ها وجود دارد و سازمان هواپیمایی به درخواست‌های شرکت‌های هواپیمایی برای اخذ مجوز پرواز با لحاظ شرایط خاص، در آن ایام پاسخ مثبت خواهد داد، یعنی در ۵ روز آینده و همچنین در طول ایام پروازهای نوروزی، به درخواست احتمالی شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای فوقالعاده پاسخ می‌دهیم و احتمال افزایش این ۲۱ هزار پرواز وجود دارد.

وی اضافه کرد:‌ ایمنی و بی‌خطری پروازها برای حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی ‌اولویت اول ‌محسوب می‌شود‌.

جعفرزاده با تأکید بر اینکه لزوم رعایت الزامات قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکت‌ها وجود دارد،گفت: موافقت صدور مجوز پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی، منوط به رعایت این الزامات خواهد بود‌، به عنوان مثال یک شرکت هواپیمایی از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست پرواز فوق‌العاده دارد اما تشخیص با سازمان هواپیمایی است که آیا این شرکت می‌تواند پرواز فوق‌العاده انجام دهد یا خیر.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه برای انجام پروازهای فوق العاده، رعایت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری ضروری است، گفت: سازمان هواپیمایی‌ با وجود محدودیت‌هایی که دارد و با توجه به‌ مشکلاتی که ناشی از محدودیت‌ها برایش به وجود آمده است، با توجه به تعداد صندلی پرواز (حدود ۲۲ هزار صندلی) تلاش می‌کند در راستای ‌پاسخگویی بیشتر و در دسترس بودن بلیت سیستمی برای مسافران نوروزی، اقدام به صدور مجوز پروازهای فوق العاده کند.

وی ادامه داد: محدودیت هایی نظیر تحریم‌ها، تعداد محدود ناوگان، محدودیت صندلی پرواز و غیره وجود دارد، حال برای پاسخگویی بیشتر به تقاضای مسافران در ایام نوروز و رشد تقاضای سفر، سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به صدور مجوز پروازهای فوق العاده کرده است‌.

جعفرزاده بیان کرد: موافقت سازمان هواپیمایی با این مجوزها منوط به توان شرکت‌های هواپیمایی درخواست کننده و رعایت الزامات ایمنی است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری به متخلفان در فروش بلیت هواپیما در نوروز هشدار داد و گفت: ‌سازمان هواپیمایی کشوری به توزیع کننده‌های بلیت هواپیما هشدار می‌دهد که همچون گذشته با هرگونه تخلف در فروش بلیت هواپیما بیرون از مقررات و خارج از سقف و کف نرخ‌های تعیین شده توسط‌ انجمن شرکت‌های هواپیمایی (که با توافق مدیران عامل شرکت‌ها تعیین شده است) مقابله می‌کند.

وی بیان کرد: به شرکت‌های هواپیمایی نیز توصیه شده است که با هرگونه تخلف در‌ ارائه بلیت مقابله کنند و با لحاظ هزینه تمام شده، آنچه خارج از چارچوب سازمان هواپیمایی در فروش بلیت رخ می‌دهد را به ما گزارش دهند تا سازمان به عنوان حاکمیت صنعت، با متخلفان برخورد قانونی داشته باشد.

جعفرزاده همچنین به امکان اعتبارسنجی بلیت هواپیما از سوی مسافران اشاره کرد و گفت: هر بلیت هواپیما که صادر می‌شود دارای‌ کد اعتبارسنجی است و مسافران نوروزی می‌توانند با مراجعه سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و یا سایت شرکت‌های هواپیمایی بابت اعتبارسنجی بلیتی که خریداری کرده‌اند، اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در این‌باره می‌توان ‌به مسدود شدن ‌۴۶ سایت متخلف فروش بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد‌.

جعفرزاده یادآور شد: به مدیران ایستگاه‌ها، روابط عمومی شرکت‌های هواپیمایی و روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید شده است در ایام نوروز پاسخگویی مسافران‌ باشند و شرکت‌ها هم به هنگام بروز هرگونه تأخیر پروازی و یا بروز مشکل برای مسافران نوروزی، نسبت به اجرای دستورالعمل آیین نامه حقوق مسافر اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به روابط عمومی این سازمان، روابط عمومی شرکت‌های هواپیمایی‌ و رؤسای ایستگاه‌ها تأکید کرده است ‌در ایام سفرهای نوروزی، تعطیلی نخواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا