۳۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌ تولیدی در بخش تعاون افتتاح می‌شود

به گزارش ریال نیوز:«محمد شریعتمداری» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش کردیم در یک سال گذشته با توجه به تغییر وضعیت بازار کار همچنین تغییر شکل تعاونی‌ها و تشکیل تعاونی‌های نوبنیان برپایه دانش و استارت‌آپ، اقدامات نوآورانه در مورد تعاونی‌ها انجام شود.

وی افزود: یکی از این اقدامات، تاسیس مرکز نوآوری برای حمایت از تعاونی‌های نوبنیاد در سطح کشور است که برپایه دانش فعالیت می‌کنند و معمولا از جوانان تشکیل شده اند.

وزیر تعاون در خصوص تمهیدات اتخاذشده برای توسعه بخش تعاون، بیان کرد: علاوه بر این تلاش شد تا روش‌های جدید تامین مالی خرد به شکل تضمین شده از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، روند تامین مالی طرح‌ها و ‌پروژه‌های جوانان را تسهیل کند و امکان تامین مالی تعاونی در کل کشور را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: تلاش شده با استفاده از منابع بانک توسعه تعاون و امکانات صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات با نرخ‌های ترجیهی را در اختیار تعاونی‌های مناطق محروم و مرزی قرار دهیم و تسهیلات با نرخ پایین‌تر را پرداخت کنیم.

شریعتمداری گفت: سند توسعه بخش تعاون که ۲۲ بند اساسی دارد در دست رسیدگی توسط دولت است که بر اساس آن همه دستگاه‌های اجرایی، ماموریت خود را در حوزه تعاون انجام خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + دو =

دکمه بازگشت به بالا