۷۰۰ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری

مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد گفت: تعداد افرادی که تا به امروز در سامانه درخواست بیمه بیکاری وارد و ثبت نام کرده اند ۸۴۰ هزار و ۹۴۴ نفر است که از این تعداد ۷۰۳ هزار و ۴۳۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: عمده ریزش نیروی کار در کشور مربوط به اسفند ماه سال گذشته است که ۳۷۲ هزار و ۸۹۱ نفر کار خود را از دست دادند. این تعداد بر اساس آمار و ارقام بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند. فایل تکمیلی این عزیزان برای ویرایش نهایی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بیمه بیکاری از دیروز آغاز شده است، افزود: لیست این تعداد برای پرداخت بیمه بیکاری در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده شد که سازمان پس از پالایش نهایی اعلام کرد ۲۴۱ هزار نفر مشمول هستند چون ۱۳۰ هزار نفر کسانی بودند که کارفرما برای آنان لیست بیمه اسفند ماه سال ۹۸ را رد کرده بود.

بابایی اظهار داشت: وقتی حق بیمه از سوی کار فرما برای فردی واریز می شود به منزله اشتغال است بنابراین این عزیزان از لیست سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری حذف شدند.

وی افزود: برای ۲۴۱ هزار نفر پیامک ارسال شده که وارد سامانه شده و شماره حساب بانکی خود را درج کنند. برای این افراد ۱۲ ساعت وقت تعیین شد که این کار را انجام دهند. مهلتی که در نظر گرفته شده بود ۱۱۰ هزار نفر به سامانه مراجعه و شماره حساب بانکی خود را ثبت کردند. شماره حساب ها به سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت بیمه بیکاری ارسال شد البته این دلیلی نشد عزیزان دیگری که ثبت شماره حساب نکرده اند از لیست خارج شوند. این پیش فرض در نظر گرفته شدکه فردی شاید مطلع نبوده یا در شش بانک عامل سازمان تامین اجتماعی شماره حساب نداشته و مستلزم افتتاح حساب است از اینرو ورود شماره حساب از سوی مشمولان به سامانه قطع نشده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت بیمه بیکاری متفاوت از شرایط قبل است، گفت: در ادوار سابق سازمان تامین اجتماعی بر اساس بند (ب) ماده 7 قانون بیمه بیکاری مبلغ مقرری را محاسبه و پرداختی ها انجام می شد اما الان پرداختی ها از ناحیه خزانه داری کل است یعنی سازمان تامین اجتماعی شماره حساب افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمع آوری و به سازمان برنامه و بودجه ارسال می کند تا این سازمان شماره ها را در اختیار خزانه داری کل برای پرداخت قرار دهد. سه شنبه هفته قبل اعلام شد که این شماره حساب ها قابل واریز نیست و باید شماره شبای بانکی افراد باشد. شماره شبای بانکی ۱۱۰ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری اخذ و در اختیار خزانه داری کل قرار گرفته است اما نه از میزان مبلغ پرداختی و نه از میزان محاسبه بیمه بیکاری ما هیچ اطلاعی نداریم چون همه این کارها را خود خزانه داری کل انجام داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا