10 هزار و 500 شغل جدید برکت در خراسان جنوبی

به گزارش ریال نیوز، امیرحسین مدنی در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و پروژه‌های عمرانی برکت در شهرستان نهبندان با اعلام این خبر افزود: بنیاد برکت امسال راه‌اندازی 3500 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان خراسان جنوبی هدف‌گذاری کرده است که ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی برای 10 هزار و 500 نفر را در پی خواهد داشت.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 424 روستا و 11 شهرستان نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان، خوسف، طبس، قائنات، زیرکوه، بشرویه، فردوس و سرایان در استان خراسان جنوبی تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی و عمرانی این بنیاد قرار دارند.
مدنی با اشاره به فعالیت 28 مجری و تسهیل‌گر در استان خراسان جنوبی گفت: تا به امروز 1470 طرح اشتغال‌زایی برکت در مناطق محروم استان به بهره‌برداری رسیده که باعث فراهم آمدن 4410 شغل مستقیم و غیرمستقیم شده است.
وی اعتبار صرف شده برای 4410 شغل برکت در سال گذشته را 1437 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین 1259 طرح اشتغال‌زایی دیگر در استان خراسان جنوبی در شرف راه‌اندازی است.


مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات این بنیاد در شهرستان نهبندان نیز گفت: 6 مجری و تسهیل‌گر بنیاد تا به امروز 400 طرح اشتغال‌زایی در نهبندان را با اعتباری بالغ بر 392 میلیارد ریال به طور کامل عملیاتی کرده‌اند که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 1200 متقاضی شده است.
مدنی افزود: همچنین برای سال جاری نیز ایجاد 580 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در نهبندان هدف‌گذاری شده است که راه‌اندازی نزدیک به 1750 شغل را به دنبال خواهد داشت.
وی درباره طرح‌های عمرانی و زیربنایی برکت در شهرستان نهبندان هم توضیح داد: 60 پروژه شامل 29 مدرسه، 7 مرکز فرهنگی مذهبی، 4 مرکز بهداشتی درمانی، 16 طرح آب‌رسانی، 3 طرح راه‌سازی و یک مجموعه ورزشی در نهبندان با اعتباری بالغ بر 146 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده یا در حال ساخت است.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: شهرستان نهبندان از جمله مناطق محروم و کم‌تر برخوردار استان خراسان جنوبی به‌شمار می‌رود و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، عمرانی و عمومی در این شهرستان مرزی و محروم، نقش مهم و مؤثری را در محرومیت‌زدایی از این منطقه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان آن ایفا نموده است.
مدنی با اشاره به دیدارش با محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: در این جلسه، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد برکت و روند پیشرفت طرح‌های اشتغال‌زایی و زیربنایی بنیاد در استان ارائه شد. استاندار نیز ضمن قدردانی از این اقدامات، بر همکاری و همراهی تمامی داستگاه‌های اجرایی استان با بنیاد تاکید کرد.
بازدید از مراحل احداث مدرسه 12 کلاسه شهید بصیری‌پور در بیرجند، قنوات مرمت شده و مسجد در حال احداث روستای مود، جلسه با فرماندار نهبندان و دیدار و گفت‌وگو با مجری و تسهیل‌گران اشتغال‌زایی استان از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل بنیاد برکت به خراسان جنوبی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا