25 هزار شغل بنیاد برکت برای سیستانی ها

به گزارش ریال نیوز به نقل از معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، این بنیاد راه‌اندازی 8 هزار و 250 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال 1400 هدف‌گذاری کرده است که باعث ایجاد 25 هزار و 750 شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی این استان خواهد شد.
مرتضی نیازی با تاکید بر قرار گرفتن تمامی شهرهای استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت اظهار داشت: 83 مجری و تسهیل‌گر در سال جدید فرآیند ایجاد مشاغل پایدار را در مناطق محروم و کم‌برخودار استان پیگیری و اجرا می‌کنند.
وی تصریح کرد: بنیاد برکت اجرای 7 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال 1400 پیش‌بینی کرده بود که با انعقاد یک تفاهم‌نامه جدید، تعداد طرح‌ها به 8 هزار و 250 طرح رسید.
نیازی درباره مفاد این تفاهم‌نامه توضیح داد: تفاهم‌نامه به ارزش 500 میلیارد ریال میان بنیاد برکت، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی استان و بانک قرض‌الحسنه مهر برای ایجاد یک‌هزار و 250 طرح اشتغال‌زایی در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری به امضا رسیده است.
معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: با احتساب این تفاهم‌نامه، تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برای سال 1400 به 8 هزار و 250 طرح رسید که ایجاد 25 هزار و 750 فرصت شغلی را برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت.
وی در تشریح اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال 99، بیش از 15 هزار طرح اجتماع‌محور منجر به ایجاد 45 هزار شغل خرد و خانگی در استان به بهره‌برداری کامل رسیده است.
نیازی ادامه داد: دامپروری سبک و سنگین، تولید پوشاک، صنایع دستی، فنی و خدماتی، پرورش مرغ و محصولات گلخانه‌ای از جمله رسته‌های در اولویت برای ایجاد مشاغل جدید در مناطق محروم و روستایی سیستان و بلوچستان به‌شمار می‌روند.
معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با تاکید بر اشتغال‌زایی این بنیاد در مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته، 110 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در 7 هزار و 575 روستا و 278 شهرستان در سراسر کشور راه‌اندازی شده که با ایجاد 330 هزار فرصت شغلی خرد و خانگی همراه بوده است.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز 16 هزار 947 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری 15 هزار و 914 میلیارد ریال در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد. ‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شش =

دکمه بازگشت به بالا