288 پروژه راه و پل‌سازی برکت در مناطق روستایی

ریال نیوز : بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 288 پروژه راه و پل‌سازی را در مناطق روستایی و عشایری افتتاح کرده یا در دست اجرا دارد.

به گزارش ریال نیوز ، معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: بنیاد 288 پروژه عمرانی و زیربنایی شامل 251 پروژه راه‌سازی و 37 احداث پل‌ را با اعتبار 2 هزار میلیارد ریال در مناطق محروم روستایی و عشایری کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست اجرا دارد.
محمد مهجوری تاکید کرد: از 288 پروژه عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در حوزه راه‌سازی و احداث پل‌ تا به امروز 83 طرح راه‌سازی به بهره‌برداری رسیده و 37 پل به طور کامل احداث شده است.
وی خاطرنشان کرد: تعهد مالی بنیاد برکت در راه‌سازی و احداث پل‌ به ترتیب یک‌هزار و 676 میلیارد و 324 میلیارد ریال است.
مهجوری با اشاره به اجرای پروژه‌های راه‌ و پل‌‌سازی برکت در 15 استان کشور گفت: عمده پل‌ها و راه‌ها در استان‌های خوزستان، مازندران، لرستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، قم، آذربایجان غربی و خراسان رضوی و جنوبی افتتاح شده یا در دست اجرا است.
به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، اکثر طرح‌های این بنیاد در حوزه راه‌سازی و احداث پل در مناطق روستایی و عشایری استان‌های محروم و کمتر توسعه‌یافته قرار دارد.
وی تصریح کرد: طرح‌های راه‌سازی روستایی بنیاد برکت شامل احداث راه، تعریض و بهسازی، ایمن‌سازی، رفع نقاط حادثه‌خیز و ایجاد ایل‌راه عشایری می‌شود.
مهجوری خاطرنشان کرد: با وجودی که ایجاد نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی بنیاد برکت تعیین شده است اما این بنیاد فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق در دست اجرا دارد.
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت در تشریح فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد اظهار داشت: ساخت 53 هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی را در دستور کار داریم که از این تعداد، 35 هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
مهجوری خاطرنشان کرد: 26 هزار میلیارد ریال سهم بنیاد برکت برای ساخت و تکمیل 53 هزار طرح عمرانی و زیربنایی تعهد شده است که تاکنون بیش از 17 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 16 =

دکمه بازگشت به بالا