حضور ۱۰ کشور در رالی خزر تا خلیج فارس

ریال نیوز : رئیس حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور گفت: ۱۰ کشور و ۵۰ خودرو در رالی خزر تا خلیج فارس حضور خواهند داشت.

به گزارش ریال نیوز ، محمد علی عرفانی ، رئیس حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در خصوص برگزاری دومین رالی خزر تا خلیج فارس گفت: اسپانسرهای برگزاری این رالی انتخاب شده و از ۱۰ کشور در این مسابقه حضور خواهند داشت و ۵۰ خودرو مسیر ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر را طی خواهند کرد و از اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ آغاز و ۱۰ اردیبهشت ماه نیز اختتامیه آن انجام خواهد شد.

وی افزود: خودروهای حاضر در این رالی کلاس اس یو وی است و علاقمندان به حضور می توانند جهت ثبت نام به سایت دبیرخانه مراجعه کنند.

در ادامه محمد حسین صوفی ، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور نیز درباره فعالیت این کانون گفت: در سال ۱۳۱۴ بنا به ضرورت علاقمندان به سفر و طبیعت گردی کانونی جهانگردی و اتومبیلرانی در کشور و سایر کشورها به نام کلوپ تشکیل می شود. وظیفه این کانون در کشور ایجاد تسهیلات برای گردشگران و طبیعت گران است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در خصوص توسعه گردشگری در کشور با برگزاری رالی، اظهار داشت: رالی های بین المللی در کلاس های مختلف در کشور ایجاد شد که به معرفی جاذبه های کشور کمک می کند.

وی افزود: این کانون درحال حاضر عضو چند تشکل جهانی و کرسی دار چند کمیته در فدراسیون بین المللی و اتومبیلرانی است. به عنوان مثال این کانون عضو شورای ۱۲ نفره جهانی گمرک است. همچنین کانون عضو تشکل های جهانی مانند فدراسیون بین المللی و اتومبیلرانی است. باتوجه به وجود خودروهای تاریخی در کشور، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی عضو کمیته فنی فیا شد.

صوفی در خصوص اهداف برگزاری دومین رالی خزر تا خلیج فارس، توضیح داد: باتوجه به جایگاه رفیع خلیج فارس که مظهر اقتدار و افتخار کشور است، انواع برنامه ها جهت معرفی جاذبه های کشور تدوین شد که یکی از آن ها برگزاری رالی خزر تا خلیج فارس همزمان با بزرگداشت روز خلیج فارس است. دومین رالی خزر تا خلیج فارس در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این رالی از ۹ استان عبور خواهیم کرد و برندگان این رالی نیز همزمان با روز خلیج فارس در استان هرمزگان معرفی خواهند شد.

وی افزود: اولین دوره این رالی در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد که امیدواریم با تجربیات کسب شده در سال آینده با موفقیت بیشتر این رالی را برگزار کنیم.

در پایان این نشست نیز از تمبر اختصاصی این رالی رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا