آژانس جهانی استعدادیابی در سازمان ملل متحد

آژانس جهانی استعدادیابی با نام انگلیسی World Talent Agency (W.T.A.) یک گام دیگر برای تبدیل شدن به یک نهاد بین المللی نزدیک شد.

پرفسور حسن کیان پدر علم استعدادیابی ایران و بنیانگذار آژانس جهانی استعدادیابی با ارائه مقاله ای به ژورنال بین المللی علوم اجتماعی وپذیرش آن به عنوان یک نهاد بین المللی نزدیک شد.

تاثیر استعدادیابی

بر اساس مقاله عدالت اجتماعی که آرزوی دیرینه بشر بوده و در تمام مکاتب آخر الزمانی نیز به عنوان تنها راه سعادت بشر شناخته شده است و بر اساس برنامه صندوق توسعه ملل متحد UNDP نیز مهمترین محور توسعه پایدار شناخته شده است محقق نمی گردد مگر با استعداد یابی و قرار گرفتن هر کس در جایگاه واقعی خودش امروزه بسیاری از مکاتب روانشناسی و سازمانهای کوچک و بزرگ و یا حتی نمایشهای تلوزیونی در سراسر جهان داعیه استعداد یابی داشته و در بسیاری از موارد نیز روشهای درستی برای استعداد یابی ندارند.

آژانس جهانی استعداد یابی
آژانس جهانی استعداد یابی

متولی آژانس جهانی استعداد یابی

پرفسور حسن کیان مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با ارائه پیشنهاد ایجاد یک نهاد بین المللی در سازمان ملل متحد همچون یونسکو بر اساس مدل آژانس جهانی استعداد یابی WORLD TALENT AGENCY در مقاله فوق به ارائه متدولوژِی علمی پرداخته است که بر آن اساس استاندارد مشخصی برای استعداد یابی طراحی و توسط سازمان ملل به عنوان پایه عدالت اجتماعی به کشورهای عضو ارائه می گردد. موسسه خدمات پژوهشی مطالعه و خلاقیت کودک ونوجوان اندیشه کیان به عنوان عضو و متولی آژانس جهانی استعداد یابی با پیشنهاد کرسی مشورتی در مجمع عمومی سازمان ملل در صدد تدوین و تاسیس این نهاد بین المللی در سطح ملل متحد می باشد.

جهت مشاهده PDF مقاله ارایه شده به ژورنال بین المللی علوم اجتماعی کلیک نمایید.

جهت ورود به سایت فارسی آژانس جهانی استعدادیابی روی لینک زیر کلیک نمایید:

www.wta7.ir

در صورتی که سوالی در مورد این استداد یابی د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 16 =

دکمه بازگشت به بالا