رونمایی از داروی” بایودایاب ” برای دیابتی ها

ریال نیوز : داروی پروبیوتیک بایودایاب برای بهبود دیابت جمعه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ رونمایی شد.

به گزارش ریال نیوز ، در این مراسم مهندس مقتدایی گفت: حدود ۱۰ درصد از جامعه ما یعنی معادل ۸ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند . به همین علت ما در شرکت تک ژن به دنبال تولید دارویی برای بهبود این بیماری در مبتلایان به دیابت برآمدیم.

مقتدایی افزود: در حدود ۱۰ سال پیش با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها و همچنین موسسات علمی و تحقیقاتی کشور این پروژه را آغاز کردیم که خوشبختانه توانستیم این دارو را رونمایی کنیم.

وی گفت: با ورود این محصول به بازار نقش به سزایی در پیشگیری از این بیماری خواهد داشت.

مقتدایی ادامه داد: پروبیوتیک ها در بیماری‌های دیابتی در حال استفاده هستند، اما تولید یک محصول اختصاصی برای بهبود بیماری دیابت برای اولین بار توسط شرکت تک ژن در حال انجام است.

مقتدایی افزود: درباره بیماری دیابتی سویه ها و میکروب های  مفیدی که برای این بیماری در این محصول است در دنیا مقالات بسیار زیادی داریم که در حال انجام کارهای بالینی آن هستیم.

وی گفت: پروبیوتیک‌ها در حال حاضر سال‌های زیادی است که در کشورهای مختلف در حال استفاده است و مقالات بسیار زیادی در این زمینه موجود است. اما محصول بایودایاب به صورت اختصاصی برای این بیماری تولید شده است و محصولات مشابه پروبیوتیک بسیار زیادی هستند که برای درمان دیابت در حال استفاده هستند اما محصول شرکت تک ژن مختص بیماری دیابت می باشد.

ما قطعا برای ورود به بازار جهانی به دنبال تاییدیه هایی هستیم همچنین محصولات ما در چندین کشور خارجی ثبت شده و قطعا این محصول را در کشورهای دیگر ثبت خواهیم کرد و تاییدیه‌های بین المللی را خواهیم گرفت.

مقتدایی گفت: گرفتن تاییدیه های بین المللی زمانبر است که در طی یکسال الی دو سال میتوانیم این تاییدیه ها را بگیریم.

مقتدایی ادامه داد: ما محصولات دیگر شرکت تک ژن را در کشورهای خارجی ثبت کردیم و به کشوهای لبنان، عراق، ارمنستان، ترکیه و افغانستان و سایر کشورهای منطقه صادرات داریم که محصولات ما ثبت شده است.

مقتدایی افزود: تحریم ها مانع بسیار بزرگی برای صادرات است و ورود به کشورهای اروپایی و آمریکا به شدت دشوار است اما امیدواریم با رفع تحریم ها بتوانیم صادرات را به صورت گسترده داشته باشیم.

مقتدایی گفت: شرکت ما شرکتی است که ارز دولتی دریافت نکرده است و خیلی در کار ما موثر نبوده است.

مقتدایی در پایان گفت: کنترل بازار ارز و حمایت های غیرارزی دولت می تواند کمک شایانی به ما کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا