ماموریت تازه رئیسی به تیم اقتصادی دولت

ریال نیوز : رئیس جمهور به وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس بانک مرکزی ماموریت داد تا تدابیر لازم برای رفع موانع تامین مالی مورد نیاز صنایع را اتخاذ کنند.

به گزارش ریال نیوز ، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه هیأت دولت، با بیان این‌که تأمین مالی بخش تولید در سال جهش تولید، از جمله برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال است، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی را موظف کرد، با توجه به مشخص‌بودن میزان منابع مالی در اختیار دولت، تدابیر لازم را برای رفع موانع تأمین مالی مورد نیاز صنایع اتخاذ کنند.

رئیس‌جمهور همچین با اشاره به نگاه راهبردی دولت به موضوع ساخت مسکن در کشور، از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها خواست، تسریع در ارائه مشوق‌های مسکن‌سازی در بافت‌های فرسوده را دراولویت برنامه‌های خود قراردهند.

رفع دغدغده‌های مردم به عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس و بازار سرمایه از دیگر تأکیدات رییسی به مسؤولان مربوط در جلسه امروز هیأت دولت بود.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز اشغال فلسطین و روز نکبت، ایستادگی، پایمردی و مقاومت مردم فلسطین به رغم ۷۵ سال ظلم، جنایت، اشغالگری و غارت و ویرانی رژیم صهیونیستی را ستود و با بیان اینکه روحیه مقاومت، وطن‌دوستی و دشمن‌ستیزی در نسل‌های جدید تقویت شده است، ابراز امیداوری کرد بیداری و خیزش جهانی شکل گرفته علیه رژیم اشغالگر، به آزادی سرزمین فلسطین و بازگشت حاکمیت به مردم فلسطین منجر شود.

پیش از سخنان آیت الله رئیسی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رشد چشمگیر صادرات محصولات دانش بنیان در سال گذشته در راستای تحقق مطالبات رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر خروج اقتصاد کشور خام فروشی گفت: در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات دانش‌بنیان با فعالیت بیش از ۵۰۰ شرکت به رقم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید که با توجه به اینکه ارزش صادرات هر تُن از این کالاها دو برابر ارزش متوسط کالاهای دیگر است، نشان روشنی از خروج تدریجی اقتصاد کشور از خام‌فروشی است.

وزیر آموزش و پرورش نیز گزارشی از روند آماده‌سازی زمینه برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان ارائه کرد و افزود: امسال برای اولین بار در تاریخ کشور از روز یکشنبه امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت همزمان و متمرکز برگزار خواهد شد. در این فرآیند طی ۲۸ روز ۱۲۰ امتحان در ۶ هزار شعبه در سراسر کشور برگزار و ۸۰ میلیون برگه امتحانی نیز تصحیح خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم در مناطق گرمسیری از خرید ۲ میلیون و پانصد هزا تن گندم در این مدت زمانی خبر داد و گفت‌: استان خوزستان در میان استان‌های گرمسیر با تولید ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گندم رتبه اول را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره پرداخت مطالبات امسال گندمکاران نیز گفت: در این زمینه برای پرداخت مستقیم به حساب ذینفعان پس از برداشت کامل محصولات برنامه‌ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا