وضعیت فعلی تایر نگران کننده است

ریال نیوز : در جریان سفر ریاست جمهوری به کرمان جلسه فعالان اقتصادی استان با حضور وزیر صمت و نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز جمال میرزایی مدیرعامل گروه صنعتی بارز در سخنانی وضعیت فعلی تایر را نگران کننده اعلام کرد و خواستار آزادسازی قیمت تایر و عرضه آن در بورس کالا شد.

وی افزود: در حال حاضر با وجود افزایش 30 درصدی عملکرد مالی شرکت های تولید تایر بر اساس سایز تایر از 3 درصد تا 20 درصد به دلیل قیمت گذاری دستوری زیان دادند.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز با اشاره به طرح های توسعه بارز اعلام کرد: فاز اول و دوم طرح تولید تایرهای باری و اتوبوسی رادیال به ظرفیت 44 هزار تن بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل مشکلات تامین مالی و عدم افزایش سرمایه توسط سهامداران اجرای طرح ناکام مانده است.

میرزایی گفت: در صورت اجرای این طرح 850 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی در خصوص دریافت تسهیلات از بانک ها نیز عنوان کرد: به دلیل سیاست های انقباضی بانک ها و نیز روند نزولی سودآوری شرکت و موثر بودن آن در اعتبارسنجی بانک ها تحقق نشده و به همین دلیل در حال پیگیری منابع از دیگر بازارهای تامین مالی هستیم.

اعلام حمایت وزیر صمت از طرح های توسعه تایرهای باری و اتوبوسی رادیال

وزیر صمت در جلسه فعالان اقتصادی کرمان از طرح توسعه تایرهای باری و اتوبوسی رادیال به دلیل مشکلات واردات و خروج ارز از کشور قول همکاری داد.

سیدرضا فاطمی امین برای جلوگیری از زیان بخش صنعت تاکید کرد: باید از افزایش قیمت مواد اولیه صنعت که در بورس داخلی عرضه می شود جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات این بخش اقدامات جدی اعمال خواهد شد.

حمایت مجلس از بارز

در این دیدار پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر صنعت درخواست کرد مشکلات این صنعت را به طور خاص و ویژه پیگیری کند و مجلس نیز در جهت اجرای توسعه صنعت تایر به ویژه لاستیک بارز حمایت خواهد کرد.

حسن پور نمانده مردم سیرجان در مجلس نیز در این جلسه از مدیرعامل گروه صنعتی بارز درخواست کرد به توسعه بارز سیرجان توجه بیشتری داشته باشند و توسعه این کارخانه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: از ظرفیت های شهرستان سیرجان در راستای تامین منابع وامکانات در پیشبرد اهداف توسعه بارز سیرجان کمک بگیرند.

ضرورت سرعت بخشیدن به طرح توسعه بارز

در پایان این جلسه طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان از طرح توسعه بارز بازدید کرد و سرعت بخشیدن به طرح توسعه بارز را یک ضرورت مهم عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا