اتحادیه اروپا روسیه را تحریم کرد

ریال نیوز : اتحادیه اروپا امروز در بیانیه ای رسما تحریم ۳۵۱ نماینده پارلمان و ۲۷ فرد و نهاد روسی را به بهانه حمایت از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک رسانه ای کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای رسما تحریم هایی را علیه روسیه اعلام کرد که شامل ۳۵۱ نماینده پارلمان و ۲۷ فرد و نهاد این کشور می شود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، شورای اتحادیه اروپا امروز مجموعه ای از تحریم ها را به بهانه تصمیم روسیه در به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک علیه این کشور تأیید و آن را رسما اعلام کرد.

در بیانیه اتحادیه اروپا در این خصوص آمده است که نام افراد و شرکت های مورد تحریمِ روسی در ساعات آتی رسانه ای خواهد شد.

دوشنبه شب، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چشم انداز توافق مینسک را تیره توصیف کرد و استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت.

در پی این اقدام، غرب در واکنشی تنش آفرین، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال و ادعا کرد که بسته به پیشرفت تحولات، آنها را افزایش می‌دهد.

پوتین دیروز طی اظهاراتی گفته بود: بهترین راه حل برای مسئله جاری، صرف نظر مقامات کی‌یف از پیوستن به ناتو و پایبندی به بی طرفی است. من این را نگفتم که نیروهای نظامی ما هم اکنون به منطقه دونباس اعزام خواهند شد؛ بلکه حمایت نظامی از لوهانسک و دونتسک را اعلام کردم.

وی امروز چهارشنبه هم در پیامی ویدئویی اعلام کرد: کشورمان همواره از گفتگوی مستقیم و صادقانه با هدف یافتن راه حل های دیپلماتیک برای پیچیده‌ترین مشکلات استقبال می‌کند اما منافع روسیه و امنیت شهروندانمان قابل مذاکره نیستند.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز در این خصوص اعلام کرده بود: تحریم ها علیه ۳۵۱ نماینده پارلمان روسیه و ۲۷ شخص حقیقی و حقوقی دیگر که به استقلال جمهوری های دونباس رأی دادند، اعمال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یازده =

دکمه بازگشت به بالا