رسانه ها باید عملکرد مدیران را بصورت مستمر رصد کنند

ریال نیوز : محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان عنوان داشت: مطالبه گری و پرسش، از رسالت‌های اهل قلم است که می‌تواند جامعه‌ را به سمت اصلاح هدایت کند.

به گزارش ریال نیوز ، محمدحسین فائزی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که پیش از ظهر یکشنبه 5 تیرماه 1401 در سالن مولانا مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار شد اظهار کرد: طبق حدیث پیامبر (ص) مسئول کسی است که مورد سوال قرار می‌گیرد و لازم است شما اصحاب رسانه خطا و اشتباه مدیران را تذکر دهید تا اصلاح کنند.

وی تاکید داشت: اهالی رسانه باید به صورت مستمر عملکرد مدیران را زیر ذره بین ببرند و از آن ها مطالبه کنند البته این به آن معنا نیست که بدون سند اتهام زنی صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: رویکرد ما در اداره ارشاد رویکرد تحولی به سوی مثبت شدن، درست شدن و بهینه شدن ساختارهایی که درست عمل می‌کنند است.

وی ابراز کرد: یکی از اولویت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، تحول و نگاه تحولگرایانه است که منظور از آن، تحول و بهبود عملکرد می باشد و باید این اداره کل به سمت تحول در ساختار و بهبود عملکرد پیش برود.  

فائزی عنوان کرد: تحول در سلامت و شفافیت مالی مجموعه، اصلاح عملکرد کارکنان و چیدمان کارمندان در جایگاه اثرگذار ارتقا و رشد کارمندانی که دارای سلامت اداری موثر بوده و تا به امروز دیده نشده اند از دیگر برنامه ها و اولویت های این اداره کل است.

وی اظهار داشت: سعی کردیم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عدالت محور مدیریت شود و در راهبردهای کلان عرصه فرهنگ و هنر، عملکرد انجمن ها، عملکرد کارکنان، توزیع منابع و حمایت ها و توزیع اختیارات عدالت را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به حمایت ارشاد از رسانه ها افزود: باید میان کسی که کار رسانه‌ ای انجام می‌دهد و فردی که در این حوزه تخصصی ندارد و تنها مجوز سرپرستی روزنامه و نشریات سراسری را گرفته تفاوت قائل شد لذا در این زمینه مجوز روزنامه‌هایی که مسئولان آنها اهلیت رسانه نداشته باشند تمدید نخواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان این که نگاه ما اصالت دادن به جریان حرفه ای خبر است گفت: از فعالان رسانه ای حمایت خواهیم کرد و از مطالبه گرانی که متقن و مستند بنویسند حمایت‌های لازم صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: پایش خبرنگاران از وظایف خانه مطبوعات است و بایستی پیش از این فهرست خبرنگارانی که کار حرفه ای خبری انجام می دهند تهیه می شد که متاسفانه در حال حاضر به این بانک اطلاعاتی دسترسی نداریم.

فائزی با بیان این که انتخابات خانه مطبوعات در مرحله اصلاح اساسنامه است یادآورشد: در اولین فرصت که اساسنامه در اختیار ما قرار گیرد انتخابات خانه مطبوعات را برگزار می کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه های مهمی که توسط رسانه ها مطرح شد تفکیک اهالی رسانه ای فعال با آگهی بگیرانی بود که فعالیت حرفه ای ندارند بر این اساس این دغدغه در دستور کار ما قرار گرفت و بنا داریم با استفاده از ابزارهای قانونی در مسیر تفکیک افراد گام برداریم.

وی با عنوان این که جنس کار خبرنگاران واقعی باید با افرادی که به دنبال کسب آگهی هستند، متفاوت باشد تصریح کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم امتیازهای ویژه‌ای برای خبرنگاران واقعی استان در نظر بگیریم. 

فائزی اعلام کرد: برای بالا بردن سطح رسانه ای استان لازم است تا سطح همه رسانه ها را بالا ببریم بنابراین در این مسیر نگاه ما سیاسی و جناحی نیست و تلاش خود را برای ارتقاء همه رسانه های فعال به کار می گیریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه ما تقویت افرادی است که اهالی حرفه‌ای رسانه هستند و زندگی خود را برای این کار گذاشته‌اند و این افراد باید خود را اثبات کنند و این احراز در سامانه ی رسانه ها» محقق می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره فعالیت انجمن‌ها تصریح کرد: جریان خدمت‌رسانی به جامعه فرهنگ و هنر از مسیر انجمن‌ها است و انجمن باید در عرصه فرهنگ و هنر رابط بین حکومت و مردم باشد و این درست نیست که انجمن ما رقیب بخش خصوصی شود. انجمن باید نگاه سیاستگذار و بالادستی داشته باشد و ما سعی کردیم این موضوع را اصلاح کنیم و جهت‌گیری عدالت محور داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به این موضوع كه مردم باید ارشاد را به گره‌گشایی بشناسند؛ ادامه داد: انجمن‌ها نباید در زمینه آموزش ورود پیدا کنند؛ تنها آموزشی که توسط انجمن باید انجام شود آموزش مدرسان هنری جهت ارتقای آنان است، لذا فقط آموزش مدرس‌ها کار انجمن است.

وی اضافه کرد: انجمن قرار نیست به صورت متعدد درگیر جشنواره شود مگر جشنواره‌ای که در آن رشد و تربیت نیرو اتفاق بیفتد، کار انجمن رقابت با بخش خصوصی و ضایع کردن کسب‌وکار مردم نیست، کار انجمن بالا بردن تراز هنر در سطح استان است، در همین راستا پایان تابستان ۱۴۰۱ کلیه فرآیندهای آموزشی انجمن‌ها تعطیل خواهد شد تا حق بخش خصوصی ضایع نشود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همچنین با اشاره به پروژه های عمرانی نیمه تمام این اداره، افزود: کتابخانه مرکزی استان و پروژه تالار شهر به بهانه یک تخلف از سوی سازمان مسکن و شهرسازی معلق مانده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محکوم به استرداد زمین است و راه و شهرسازی مانع پیشرفت فیزیکی این دو پروژه می باشد که در حال صحبت و رایزنی برای حل این مساله در استان هستیم.  

وی درخصوص تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر، بیان کرد: یک توافق نامه حقوقی بین سازمان زیباسازی شهرداری قزوین و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده که براساس این توافق نامه، ضوابطی تعیین و مشخص گردیده است.

این مسوول فرهنگی افزود: در خصوص تبلیغات آرایشگاه ها، تنها بانوی آرایشگری اجازه تبلیغات در سطح شهر را دارد که نام تبلیغی‌اش با نام صفحه مجازی او مغایرت نداشته و صفحه مجازی او طبق قانون و شئونات اسلامی فعال باشد.

فائزی همچنین درباره اتهامی که به او در خصوص دستور حذف چهره و عکس بانوان از صفحه مجازی انجمن هنرهای تجسمی استان وارد شده بود، بیان کرد: بیشترین مخاطبان من در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بانوان هستند و بنده محکوم به انتصاب بانو در استان هستم و تاکید می کنم حذف عکس خانم ها از صفحه انجمن خلاف عقل بوده و به سفارش من صورت نگرفته است

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد به شهرستان ها افزود: باور قاطع دارم که ۷۰ درصد منابع مالی این اداره کل برای شهرستان‌ها است و باید از ظرفیت مجموعه‌های مردمی توانمند در شهرستان‌ها بهره برد.
وی ادامه داد: برای توسعه فرهنگ و هنر در شهرستان ها در تلاش هستیم و معتقدم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق کمتر برخوردار به جای تصدی گری باید تسهیلگری کند. 
وی همچنین عنوان کرد: برای توسعه فرهنگ و هنر در شهرستان ها اعتبارات را بیش از ۱۰ برابر گذشته افزایش می دهیم.

فائزی درباره اقدامات فرهنگی و توجه به هویت استان قزوین گفت: پاسداشت هویت دیرینه استان از اهداف ما است و تبعات خوبی به همراه خواهد داشت، آیین پنجاه بدر نقطه آغاز این توجه بود و در آینده اقدامات مختلفی را مد نظر خواهیم داشت.

وی در پایان ابراز داشت: مؤسسات قرآنی در زمان کرونا بیشترین آسیب را دیدند و خیلی از این مراکز مجبور شدند فعالیت خود را تعطیل کنند، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش داریم به مؤسسات قرآنی کمک کنیم؛ این کمک از دو بعد است؛ ابتدا مؤسساتی که واقعاً کار قرآنی قوی و اثرگذار انجام می‌دهند را شناسایی و به وضعیت آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد، مورد دوم این که موسسه های قرآنی دارای چندین متولی است که تدریجا باید اصلاح شود لذا با تبلیغات اسلامی رایزنی‌هایی صورت گرفته که برای ساماندهی و یکپارچه کردن متولی قرآن در استان قزوین اقدام شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا