رشد ۳۰۰ درصدی صدور مجوز مشاغل خانگی در قزوین

ریال نیوز : عین الله کشاورز ترک از صدور چهار هزار و 204 مجوز رسمی در این استان خبر و گفت: صدور مجوزهای خانگی در استان قزوین طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه خود در سال 1400 با رشد 300 درصدی روبرو بوده است.

به گزارش ریال نیوز ، تقویت و توسعه مشاغل خانگی و همچنین انجام فعالیت های ترویجی و تبیینی را از جمله اهداف مهم این اداره کل دانست و گفت: یکی از سیاست های مهم این اداره کل که از سوی وزارتخانه در زمینه اشتغالزایی هم مورد توجه قرار گرفته، توسعه و تقویت کسب و کارهای خانگی و بالابردن سهم این مشاغل در سطح استان ها است.

به گفته وی، جامعه هدف متقاضیان اینگونه مجوزها بانوان، جوانان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار هستند و راهکاری منعطف و کم هزینه برای راه اندازی کسب و کارها نیز به شمار می رود.

کشاورز ترک خاطرنشان کرد: آموزش، توانمندسازی، حمایت مالی، اتصال به بازارهای فیزیکی و مجازی صاحبان این مشاغل از جمله فعالیت‌های دبیرخانه مشاغل خانگی مستقر در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این اداره کل بوده که در سال جاری و با همراهی جهاد دانشگاهی استان نیز به طور مستمر و اثربخش صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا نمایشگاه های متعدد مشاغل خانگی در سطح استان و در شهرستان‌های مختلف تشکیل یافته که در توسعه این نوع از کسب و کارها بسیار موثر بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا